PRM: Lederne Sydøstjylland inviterer til konference om nye kompetencekrav til lederen

B.S. Christiansen -
Mentaltræner, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat
B.S. Christiansen - Mentaltræner, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejdere bliver ældre og ældre?

Lederne Sydøstjylland vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 14. november - blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre tidligere jægersoldat og mentaltræner B.S. Christiansen, der vil give budskaber og værktøjer til, hvordan deltagerne kan blive ved med at udvikle sig gennem nye spændende udfordringer – noget som B. S. Christiansen selv har erfaring med, og som deltagerne kan få indsigt i og lære fra.

Deltagerne kan derudover også høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen, der vil holde foredrag om, hvordan lederen skal holde sig og sine egenskaber relevante – ikke bare nu men også i fremtiden – særligt med henblik på digitaliseringens indtog på arbejdspladsen.

Der vil også være oplæg fra administrerende direktør i Hartmanns A/S, Anne-Mette Ravn, der vil give deltagerne sine bud på, hvilke kompetencer der er nødvendige, og hvilke der kan gøre deltagerne særligt attraktive for at gøre dem til fremtidens vindere på arbejdsmarkedet.

Afdelingsformand for Lederne Sydøstjylland, Bent Walter Jensen, siger:

- Vi skal være længere på arbejdsmarkedet, og det kræver, at man selv har et ansvar for at videreudvikle sine kompetencer hele tiden, så man ikke falder bagud. Særligt med den rivende udvikling, som teknologien medfører på arbejdsmarkedet og de nye krav til kompetencer, der bliver stillet derigennem – både til dig selv, men også til hvordan du skal instruere dine medarbejdere, siger Bent Walter Jensen

Konferencen finder sted på Messe C i Fredericia, onsdag den 14. november klokken 13:00-16:30.Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Bent Walter Jensen
Lederne Sydøstjylland
Telefon: 7593 2815
E-mail: bent.w.jensen@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen & Lasse Jørgensen
Pressemedarbejdere
Telefon: 3283 3449 / 2399 4962
E-mail: esh@lederne.dk / laj@lederne.dk

B.S. Christiansen -
Mentaltræner, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat
B.S. Christiansen - Mentaltræner, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat