PRM: Hvad stiller virksomheder op, når business as usual ikke er nok?

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen.

Vores arbejdsliv ser noget anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre. Vores samfund og arbejdsliv er i rivende, konstant forandring. Så hvordan holder man sig konkurrencedygtig som virksomhed i en sådan tid?

Lederne København Nord vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 27. september - blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden.

Der vil også være oplæg fra administrerende direktør i Hartmanns A/S Anne-Mette Ravn, som vil give sine bud på, hvilke kompetencer der gør dig særligt attraktiv på arbejdsmarkedet både nu og i fremtiden. Deltagerne kan endvidere møde coach Sofia Manning, som vil give deltagerne konkrete værktøjer og metoder til at genfinde motivationen og balancen mellem arbejds- og privatliv.

Afdelingsformand for Lederne København Nord Henrik Tarris siger:

- Business as usual er ikke længere tilstrækkeligt. I en tid som er præget af konstant forandring, øget konkurrence og høj beskæftigelse, må vi som ledere være konstant omstillingsparate, og denne konference stiller skarpt på netop denne udfordring. Med fire af de mest efterspurgte foredragsholdere og debattører på programmet er jeg sikker på, at konferencen vil være særdeles udbytterig, siger Henrik Tarris.

Konferencen finder sted på Klampenborg Galopbane, torsdag den 27. september klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Henrik Tarris
Lederne København Nord
Telefon: 2148 4759
E-mail: henrik.tarris@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen.

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et