PRM: Ekspert i kunstig intelligens klæder østjyske ledere på til digital fremtid

Thomas Terney ekspert i kunstig intelligens og digital disruption

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Østjylland til konference om digital transformation tirsdag den 20. marts i Turbinehallen i Aarhus. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney. Han vil guide deltagerne ind i den digitale æra og give rammerne for at forstå fremtiden og rollen som leder, medarbejder og privatperson.

Der vil også være oplæg fra UX Director i Hello Great Works Lars Schmidt, som vil give en række konkrete anbefalinger og eksempler på, hvordan man kan udvikle langtidsholdbare digitale produkter og services i en tid med eksponentiel acceleration. Deltagerne kan endvidere møde direktøren for Customer Success hos Microsoft Simon Høgsbro, der vil fortælle om nogle af de nyeste teknologier og muligheder, og hvad man som leder bør fokusere på ved den digitale omstilling.

Afdelingsformand for Lederne Østjylland Rasmus Mortensen glæder sig til at blive inspireret og få viden om, hvordan den digitale fremtid kommer til at have indflydelse på ledelsesfaget.

- Med den digitale fremtid kommer forandringsprocesser til at gå meget stærkere end den tidligere har gjort. Vi kan ikke lægge ligeså langsigtede planer som vi kunne engang, fordi området konstant forandrer sig. Det stiller naturligvis et dilemma op omkring, hvordan man som leder skal forholde sig til disse hurtigere forandringer. Derfor glæder jeg mig til at blive gjort klogere på emnet til konferencen, siger Rasmus Mortensen.

Konferencen finder sted i Turbinehallen i Aarhus tirsdag den 20. marts klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Rasmus Mortensen
Lederne Østjylland