Nye boliger i Tørring falder på et tørt sted

”Vi har lige nu 300 på venteliste til en lejebolig i Tørring,” sagde Pernille Esmark Prahm, som er projektchef og DGNB-konsulent hos Domea.dk. Tirsdag den 21. februar bød hun velkommen til det første spadestik til 38 nye almene boliger, som Dansk Boligbyg opfører et stenkast fra Gudenåen i den midtjyske by.
Hedensteds borgmester Ole Vind (V) tog første spadestik til Egholm Park flankeret af projektchef og DGNB-konsulent Pernille Esmark Prahm og kundechef Lars Todbjerg-Hansen fra Domea.dk. Billedet kan frit benyttes ved omtale af arrangementet.

”De lejeboliger, som vi nu sætter gang i at opføre, er topmoderne og energirigtige rækkehuse. De kommer til at ligge et skønt sted – tæt på Gudenåen, naturen, skole, indkøb, fritidsaktiviteter og ikke mindst motorvejen. Jeg er overbevist om, at de bliver meget efterspurgte,” sagde hun bl.a.

Denne forudsigelse gav Hedensteds borgmester Ole Vind (V) hende medhold i:
”Sidste år fik Hedensted Kommune rekord mange nye indbyggere, og det er der flere gode grunde til,” sagde borgmesteren bl.a. i sin tale.

”Vi har gode faciliteter i hverdagen, smuk natur, et levende lokalsamfund, gode jobmuligheder og attraktive boliger. Sammen med det nye Gudenåparken vil boligerne i Egholm Park blive en saltvandsindsprøjtning til den positive udvikling, som Tørring allerede er inde i. Jeg glæder mig til at se de nye boliger tage form,” sagde borgmesteren.

Boliger til tiden og til prisen

Dansk Boligbygs afdelingsleder Jes Møller Jensen takkede i sin tale DOMEA for den tillid, som er udmøntet i en rammeaftale – under hvilken Egholm Park-projektet også er udmøntet.
”Som totalentreprenør er vi glade for, at det er lykkedes at få alle ender til at nå sammen i et godt og gedigent projekt, med attraktive og moderne boliger, der holder sig inden for budgetrammen. Nu glæder vi os bare til at komme i gang med totalentreprisen,” sagde han bl.a.

Egholm Park er 38 nye boliger i et helt nyt kvarter i det, som tidligere var en action-park med gocart-bane i udkanten af Tørring. Grunden ligger et lille stenkast fra Gudenåen, og snart forbindes bebyggelsen med en gang- og cykelbro hen over den trafikerede Viborgvej med skoler, indkøb og andre faciliteter i selve Tørring.

Egholm Park får tre typer af boliger fra ca. 82 til 104 kvadratmeter og forventes afleveret til DOMEA i sommeren 2024. Arkitekt på byggeriet er Ginnerup Arkitekter fra Horsens, mens Ingeniører er DAI fra Horsens/Aarhus. Holst Bygherrerådgivning er bygherrerådgiver.

Seniorkommunikationsrådgiver Susanne Lindø Grønbech på 4033 0555 eller sl@groenbech.com

Projektchef og DGNB-konsulent Pernille Esmark Prahm fra DOMEA. Billedet kan frit benyttes ved omtale af arrangementet.
Hedensteds borgmester Ole Vind. Billedet kan frit benyttes ved omtale af arrangementet.
Billedet kan frit benyttes ved omtale af arrangementet.