Fra bygningsmaler til byggeleder

René Fabricius Mortensen er tiltrådt stillingen som byggeleder hos Dansk Boligbyg i Aalborg. Hans første opgaver bliver at medvirke ved færdiggørelsen af et boligbyggeri i Gug nær Aalborg og at bidrage til et andet boligbyggeri på Banegårdspladsen i Brønderslev.

René Fabricius Mortensen på byggepladsen Gug. Hvor Dansk Boligbyg opfører 51 boliger.
René Fabricius Mortensen på byggepladsen i Gug. Hvor Dansk Boligbyg opfører 51 boliger. Billedet må benyttes ved omtale af nyheden.

René Fabricius Mortensen har arbejdet som bygningsmaler i mere end 15 år, før han uddannede sig til bygningskonstruktør på Professionshøjskolen UCN. I løbet af sin uddannelse var han praktikant hos NCC.

I sin tid som maler var han ansat hos Malerfirmaet Gadegaard A/S og Hou Malerforretning.

René Fabricius Mortensen har taget sin mangeårige erfaring som bygningsmaler med sig ind i rollen som bygningskonstruktør.

"Jeg har været en del af byggepladser i mere end 15 år, så jeg kender til dens funktion og har stor erfaring med især slutfasen af et byggeri. Denne erfaring vil jeg trække på, men der er også meget nyt, som jeg skal lære," siger han.

En af hans første opgaver er at deltage i færdiggørelsen af et boligbyggeri i Gug, hvor Dansk Boligbyg opfører 51 boliger i hovedentreprise, og han vil være involveret indtil projektets aflevering i sommeren 2024. I Brønderslev arbejder Dansk Boligbyg på opførelsen af 48 almene boliger på Banegårdspladsen, hvor han har bidraget til projekteringen af byggeelementerne inden produktionen.

"Begge projekter er interessante, og jeg er taknemmelig for muligheden for at arbejde med varierende opgaver og udvikle mine kompetencer. Der sker noget nyt hver dag, og jeg forsøger at tilegne mig viden og erfaring fra mine kolleger," siger René Fabricius Mortensen og tilføjer:

"Hos Dansk Boligbyg er kollegerne imødekommende og altid klar til at hjælpe. Der hersker en kultur, hvor alle spørgsmål er velkomne, og ingen spørgsmål er for dumme."

Han fremhæver også, at hans stilling som nyuddannet hos Dansk Boligbyg giver ham mulighed for at arbejde selvstændigt og tage ansvar for sine opgaver, hvilket han trives med, og som bidrager til hans faglige udvikling.

René Fabricius Mortensen er 42 år og bor i Gug med sin hustru, deres tre børn og familiens hund. Han har tidligere spillet fodbold. Selvom han nu spiller badminton, bevares interessen for fodbold, og han ser ofte sine børns fodboldkampe.

Projektleder, kommunikation, Victoria Tvorup Andersen, Dansk Boligbyg, på 2021 1301 eller vta@dbb.as

OM DANSK BOLIGBYG

Dansk Boligbyg er blandt Danmarks 10 største hoved- og totalentreprenører. Vi har speciale i bolig- og institutionsbyggerier og har løbende godt 50 bygge- og renoveringsprojekter i gang over hele landet.

I Dansk Boligbyg satser vi på det tætte samarbejde mellem professionelle bygherrer, rådgivere og entreprenører, og vi ønsker at være en aktiv medspiller i udviklingen af fremtidens bæredygtige boligformer.

Vi har samlet de stærkeste byggefaglige kompetencer i vores teams, og vi arbejder med digitalisering for at sikre kvaliteten og effektiviteten i vores byggerier. Et erfarent medarbejderteam og korte beslutningsveje er blandt nøglerne til vores succes. Medarbejdernes arbejdsglæde, trivsel og udvikling er samtidig afgørende for os – og vores medarbejderne ejer 49 procent af virksomheden.

Dansk Boligbyg er landsdækkende med 7 afdelinger fordelt på kontorerne i Horsens, Aalborg, Odense og Roskilde.

Læs mere: https://danskboligbyg.dk/