Erfaren projektleder i Aalborg

Simon Grønhøj Hørbye Jensen er ny projektleder hos Dansk Boligbyg. Han skal de kommende tre år arbejde på moderniseringen af en større boligforening, som både omfatter nybyggeri og renovering. Når projektet afleveres, vil det omfatte mere end 200 topmoderne lejeboliger i bebyggelsen i Aalborg.

Simon Grønhøj er ny projektleder hos Dansk Boligbyg.
Simon Grønhøj er ny projektleder hos Dansk Boligbyg. Billedet må frit bruges ved omtale af navnenyheden.

Saltumvej er et stort alment boligområde i Aalborg, som administreres af Alabu Bolig. Områdets 120 lejligheder rives ned og erstattes af punkthuse og rækkehuse med i alt 182 boliger. Yderligere skal 19 gårdhuse renoveres. Entreprisen løses af Dansk Boligbyg i løbet af de kommende tre år. Her kommer Simon Grønhøj Hørbye Jensen til at arbejde sammen med fire kolleger.

Simon Grønhøj Hørbye Jensen er oprindeligt uddannet tømrer, men i 2014 valgte han at videreuddanne sig og blev uddannet bygningskonstruktør fra Professionshøjskolen UCN i 2017. Han har siden været entrepriseleder hos HP Byg A/S, bygge- og projektleder hos Eurodan-Huse A/S og daglig leder hos Green House ApS. Om sit nye job og det første projekt hos Dansk Boligbyg siger han:

”Det er det største byggeprojekt, som jeg har været en del af, og jeg ser frem til at lære en masse. Der er et godt fagligt fællesskab hos Dansk Boligbyg. Jeg oplever, at mange kolleger har lyst til at dele deres erfaringer og hjælpe mig. Ikke kun kolleger fra min egen afdeling i Aalborg, men fra hele Dansk Boligbyg.”

Simon Grønhøj Hørbye Jensen bor i Terndrup ved Aalborg med sin hustru og tre børn på 3, 13 og 13 år. Ud over at træne derhjemme spiller han også padel tennis og badminton.

OM DANSK BOLIGBYG

Dansk Boligbyg er blandt Danmarks 10 største hoved- og totalentreprenører. Vi har speciale i bolig- og institutionsbyggerier og har løbende godt 50 bygge- og renoveringsprojekter i gang over hele landet.

I Dansk Boligbyg satser vi på det tætte samarbejde mellem professionelle bygherrer, rådgivere og entreprenører, og vi ønsker at være en aktiv medspiller i udviklingen af fremtidens bæredygtige boligformer.

Vi har samlet de stærkeste byggefaglige kompetencer i vores teams, og vi arbejder med digitalisering for at sikre kvaliteten og effektiviteten i vores byggerier. Et erfarent medarbejderteam og korte beslutningsveje er blandt nøglerne til vores succes. Medarbejdernes arbejdsglæde, trivsel og udvikling er samtidig afgørende for os – og vores medarbejderne ejer 49 procent af virksomheden.

Dansk Boligbyg er landsdækkende med 7 afdelinger fordelt på kontorerne i Horsens, Aalborg, Odense og Roskilde.

Læs mere: https://danskboligbyg.dk/