Ny projektleder til boligbyggeri i Gilleleje

Dansk Boligbyg har ansat Michael Thygesen som projektleder i Roskilde-afdelingen fra 1. september. Hans første opgave bliver at arbejde med færdiggørelsen af et stort projekt i Gilleleje, hvor Dansk Boligbyg opfører 42 seniorboliger i totalentreprise for OK Fonden.

Michael Thygesen er ny projektleder hos Dansk Boligbyg. Han skal arbejde med færdiggørelsen af 42 seniorboliger i Gilleleje, som Dansk Boligbyg bygger for OK Fonden. Billedet må frit benyttes ved omtale af historien.

Michael Thygesen har 20 års erfaring med håndværk og byggeri. Han er uddannet bygningskonstruktør fra KEA og drev sideløbende sin egen snedkerforretning. Han har senest arbejdet som projektleder og entrepriseleder hos HP Byg og Q-Construction.

Oprindeligt er Michael Thygesen uddannet som tømrer og snedker fra Rødovre Erhvervsskole og har arbejdet i disse roller for MT Højgaard, Enemærke & Petersen A/S og Einar Kornerup A/S.

OK Fonden valgte for nyligt Dansk Boligbyg som ny totalentreprenør for opførelsen af seniorboligerne i Gilleleje. Det er Michael Thygesen, der skal sørge for at projektet forløber som planlagt og afsluttes inden for tidsplanen.

"Jeg har lidt en blækspruttefunktion i projektet – jeg skal styre tid, økonomi og kvalitet. Det indebærer, at jeg skal have overblik over alle aftaler og alle medarbejdere og samarbejdspartnere på byggepladsen. Jeg trives godt med dette ansvar, da struktur og orden er nogle af mine stærkeste sider," siger Michael Thygesen.

Det er vigtigt for Michael Thygesen at være tæt på byggeriet og de øvrige medarbejdere på projektet. Derfor tilbringer han så meget tid som muligt på byggepladsen i Gilleleje, som han forklarer:

”Hos Dansk Boligbyg arbejder man med en flad struktur. Byggepladsen bliver derfor som en lille organisation i sig selv, hvor udfordringer drøftes, og mange beslutninger træffes. Den enkelte medarbejder har stor indflydelse på arbejdet og det endelige resultat. Dette kræver meget af den enkelte og af hele teamet, så jeg lægger stor vægt på, at teamet er velfungerende, motiveret og koordineret.”

Michael Thygesen bor i Helsingør med sin kone og to børn. Når han ikke tilbringer tid med sin familie, elsker han at løbe eller cykle i naturen eller at tage sig af små projekter i hjemmet og haven. Han har tidligere rejst meget og været en del af ”De Berejstes Klub”, hvor han har taget på længere ture til bl.a. Sydamerika og Himalaya.

Kommunikationsrådgiver Susanne Lindø, Grønbech PR og kommunikation, på 4033 0555 eller sl@groenbech.com

OM DANSK BOLIGBYG

Dansk Boligbyg er blandt Danmarks 10 største hoved- og totalentreprenører. Vi har speciale i bolig- og institutionsbyggerier og har løbende godt 50 bygge- og renoveringsprojekter i gang over hele landet.

I Dansk Boligbyg satser vi på det tætte samarbejde mellem professionelle bygherrer, rådgivere og entreprenører, og vi ønsker at være en aktiv medspiller i udviklingen af fremtidens bæredygtige boligformer.

Vi har samlet de stærkeste byggefaglige kompetencer i vores teams, og vi arbejder med digitalisering for at sikre kvaliteten og effektiviteten i vores byggerier. Et erfarent medarbejderteam og korte beslutningsveje er blandt nøglerne til vores succes. Medarbejdernes arbejdsglæde, trivsel og udvikling er samtidig afgørende for os – og vores medarbejderne ejer 49 procent af virksomheden.

Dansk Boligbyg er landsdækkende med 7 afdelinger fordelt på kontorerne i Horsens, Aalborg, Odense og Roskilde.

Læs mere: https://danskboligbyg.dk/