TEKNIQ Installationsbranchen

Ny skatteaftale er et skridt på vejen

Regeringen og Dansk Folkeparti har netop indgået en skatteaftale, der gør det mere attraktivt at spare op til pensionen. Brancheorganisationen TEKNIQ er tilfreds med den nye aftale men havde gerne set, at der var gjort mere for at øge arbejdsudbuddet.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Installationsbranchen

Regeringen og støttepartiet Dansk Folkeparti har netop indgået en ny skatteaftale, der blandt andet omfatter fradrag på pensionsindbetalinger.

Hos TEKNIQ Installationsbranchen glæder man sig over, at regeringen og Dansk Folkeparti dermed har taget et vigtigt skridt for at komme de såkaldte samspilsproblemer til livs.

”Vi anerkender, at skatteaftalen prioriterer at gøre det mere attraktivt at spare op og dermed reducerer samspilsproblemet. Det er positivt, at man har taget helt konkret fat på denne udfordring,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

Det anslås, at den nye skatteaftale vil øge arbejdskraftudbuddet med cirka 1.200 personer. Hos TEKNIQ havde man håbet på mere.

”I installationsbranchen oplever vi en stigende mangel på kvalificeret arbejdskraft. Det er derfor afgørende, at man både får flere ind på arbejdsmarkedet og samtidig fastholder og belønner de medarbejdere, der hver dag møder ind og yder en stor indsats,” siger Niels Jørgen Hansen og uddyber:

”Vi kan konstatere, at skatteaftalen ikke løser denne udfordring. Der er stadig brug for at gøre mere for at reducere beskatningen af den sidst tjente krone og dermed gøre det mere attraktivt at arbejde. For at sikre den økonomiske vækst de kommende år, er politikerne derfor nødt til at tage fat på denne opgave igen.”

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ, mobil 40 74 43 60.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Installationsbranchen

Information om TEKNIQ Installationsbranchen

TEKNIQ Installationsbranchen

TEKNIQ repræsenterer 2.800 tekniske installationsvirksomheder. Installationsbranchen beskæftiger 44.000 medarbejdere og har en årlig omsætning på 47 milliarder kroner. Medlemsvirksomhederne beskæftiger sig med tekniske installationer, primært inden for det autoriserede område.

Følg pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen

Flere pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen