Hummel

Ny hummel-trøje slår vild rekord i Premier League-klub

Evertons nye hjemmebanetrøje fra hummel er blevet den hurtigst sælgende trøje i klubbens historie.

Efter 13 års fravær fra Premier League fik hummel et drømme-comeback til verdens største fodboldliga, da det danske sportsbrand fredag lancerede den nye Everton-trøje til sæsonen 2020/21.

Den klassiske kongeblå trøje med hummels ikoniske vinkler på skuldrene endte nemlig med at sætte omsætningsrekord på klubbens officielle onlineshop. Efter bare fire timer havde klubben allerede solgt lige så mange trøjer som på den første salgsdag i de foregående sæsoner i det seneste årti.

Allan Vad Nielsen, CEO i hummel, udtaler: ”Vi er utrolig glade og stolte over alle de overvældende og positive reaktioner, som vi har oplevet på den nye trøje. Det har været fantastisk at mærke begejstringen fra klubbens fans, og vi kunne ikke have drømt om et bedre comeback til Premier League.”

”Før en stor trøjelancering har man altid sommerfugle i maven, men der er ingen tvivl om, at fansene elsker trøjen lige så meget, som vi gør. Og at trøjen så samtidig er blevet den hurtigst sælgende trøje i klubbens historie er bare prikken over i’et og ikke mindst en fantastisk start på vores samarbejde med en af de mest traditionsrige klubber i engelsk fodbold.”

Hos Evertons kommercielle direktør, Alan McTavish, vækker den massive interesse for den nye hjemmebanetrøje også stor begejstring.

”Vi havde en klar forventning om, at den unikke og specialdesignede hummel-trøje ville blive populær blandt fansene, og vi er glade for den positive modtagelse, der har bidraget til at gøre trøjen til den hurtigst sælgende i klubbens historie.”

Som en del af fredagens lancering løftede hummel og Everton også sløret for klubbens nye trænings- og rejsetøj, der ligesom hjemmebanetrøjen blev blåstemplet af Evertons internationale fanbase.

Den nye Everton 2020/21 kollektion fra hummel kan forudbestilles på evertondirect.com. Hjemmebanetrøjen vil være tilgængelig for onlinesalg i Danmark fra torsdag d. 16. juli.

Information om Hummel

Hummel
Balticagade 20

Om hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, som rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de 4 produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Om Everton
Everton blev grundlagt i 1878 og var en af de stiftende medlemmer af The Football League i 1888. Klubben har tilbragt flere sæsoner i Englands bedste række end nogen anden klub (117) og er blevet kronet som engelske mestre hele ni gange. Derudover har klubben løftet FA Cup-trofæet fem gange, ligesom det er blevet til ét enkelt trofæ i European Cup Winners Cup i 1985. Gennem sin 142 år lange historie er Everton blevet kendt som en familieorienteret klub baseret på stolte traditioner – omtalt som 'The People's Club'. Everton spiller deres hjemmekampe på Goodison Park, der har plads til 40.569 tilskuere.

Følg pressemeddelelser fra Hummel

Flere pressemeddelelser fra Hummel