hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm

Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.

Siden 2017 har Allan Vad Nielsen indtaget chefstolen på havnen i Aarhus for det danske sportsbrand hummel, men nu er det blevet tid til at takke af for den 48-årige topchef.

Efter en imponerende vækstrejse, hvor Allan Vad Nielsen har mere end fordoblet omsætningen fra 1 mia. DKK til knap 2,5 mia. DKK, har han valgt at træde tilbage for at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus.

hummel-ejer og formand Christian Stadil takker Allan Vad Nielsen for sit store engagement og mangeårige bidrag til virksomheden:

”Allan har gjort et fantastisk stykke arbejde for hummel, og jeg vil gerne takke ham for et godt samarbejde og kammeratskab gennem årene. Han har virkelig vækket den sovende gigant, som vi ellers lidt var blevet kendt som – og så har han skabt det fundament, vi står på i dag med kæmpe løft på produkt- og designplan, store sponsorater, markant øget brand awareness globalt, en veludviklet e-com forretning, mere end en fordobling af omsætningen på rekordtid og opkøb af både HALO og Newline, som er blevet mangedoblet på få år. Siden jeg mødte Allan første gang for syv år siden, har han aldrig lagt skjul på sin drøm om at have foden under eget bord, og derfor har jeg også stor respekt for hans beslutning. Samtidig er jeg super glad for, at Allan har takket ja til at fortsætte som en del af hummels bestyrelse, ligesom vi også får glæde af ham i Thornico Advisory Board,” udtaler Christian Stadil og byder samtidig velkommen til hummels nye Group CEO, Lars Stentebjerg:

”Jeg har allerede haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Lars i hans rolle som global COO de seneste år, hvor han har topperformet i forhold til at optimere hele forretningen på tværs af supply chain, indkøb, produktudvikling og IT. Sammen med det øvrige ledelsesteam har vi stor tiltro til Lars, og vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde.”

Allan Vad Nielsen kom til hummel i august 2017 efter mere end 15 år ved Bestseller, og hovedpersonen selv ser tilbage på tiden hos hummel med stor stolthed:

”Jeg har længe haft idéer og drømme om at tage det næste skridt i min karriere, og det er dem, jeg nu ønsker at bruge tid til at afsøge og forfølge. Det har været nogle ekstremt spændende og lærerige syv år hos hummel, hvor vi har vækstet fra 1 mia. til knap 2,5 mia. og vendt skuden i flere markeder som Tyskland, Spanien og Tyrkiet, hvor sidstnævnte er gået fra at være stærkt tabsgivende til meget profitabelt. Vi har leveret fire toplinjerekorder og to bundlinjerekorder på seks år, og så er jeg stolt over, at vi har fået skabt platformen og fundamentet til at fortsætte vækstrejsen i de kommende år. Jeg er glad for at kunne give stafetten videre til Lars Stentebjerg, som jeg selv har været med til at pege på og anbefale, og som har gjort det fantastisk godt de sidste år,” udtaler Allan Vad Nielsen.

Lars Stentebjerg, der tidligere har haft topstillinger hos blandt andre Ball Group, LEGO Group og DK Company, glæder sig over muligheden for at drive hummel videre:

”Først og fremmest er jeg utrolig stolt og taknemmelig over, at bestyrelsen har peget på mig – og det er en rolle, jeg tilgår med stor ydmyghed. Allan har gjort det fantastisk, og derfor kommer der heller ikke til at ske revolutionerende ændringer. Vi er en samlet ledergruppe, der i fællesskab skal drive hummel videre og fortsætte den vækstrejse, som allerede er skudt i gang. Derfor fastholder vi også vores strategi frem mod 2028, hvor det fortsat er ambitionen, at vi skal ramme en omsætning på 4 mia. DKK med et overskud før skat på 300 mio. DKK,” slutter Lars Stentebjerg.

hummels nye Group CEO, Lars Stentebjerg

Om Hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.