Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
![](/data/images/public/13559511/13792578/aba02340-7574-4e9c-9d5a-f5cfaa04789a-w_720.jpg)
Når Rasmus Højlund, Jonas Wind, Joakim Mæhle og resten af de danske landsholdsstjerner trækker den rød-hvide landsholdstrøje over hovedet til sommerens EM-slutrunde i Tyskland, bærer de med sig håbene og drømmene fra tusindvis af små klubber over hele landet.
I en hyldest til foreningslivet har landsholdets mangeårige tøjsponsor hummel i samarbejde med DBU designet den nye herrelandsholdstrøje som et symbol på det danske fodboldfælleskab, hvor hver af de 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union er navngivet på indersiden af trøjen.
"Den nye landsholdstrøje repræsenterer hjertet og sjælen i dansk fodbold – nemlig vores fantastiske foreningsliv. Ved at indarbejde navnene på alle 1535 danske fodboldklubber i landsholdstrøjen ønsker vi at anerkende og hylde de utallige frivillige, spillere og lokalsamfund, der hver dag yder en kæmpe indsats for børn og unge og for at skabe morgendagens talenter. Trøjens design er en påmindelse om, at landsholdet ikke kun handler om spillerne på banen, men også de tusindsvis af klubber, der danner hele fundamentet for dansk fodbold," udtaler hummels CEO, Allan Vad Nielsen.
Jakob Høyer, konstitueret kommerciel direktør i DBU, tilføjer: "Med rekordhøje medlemstal i de danske fodboldklubber har interessen aldrig været større, og sammen med hummel er vi utrolig stolte af at kunne præsentere en landsholdstrøje, der symboliserer vores unikke fodboldfællesskab. Det er et vidnesbyrd om, at landsholdet står på skuldrene af tusindvis af klubber, store som små. Den nye landsholdstrøje er vores måde at takke alle de fantastiske fodboldklubber i Danmark."
Diversitet i firkanter
Ud over de klubnavne, der er anført på indersiden, præsenterer trøjen et unikt design bestående af firkanter i varierende røde farvetoner. Designet fungerer som et visuelt udtryk for de mange fodboldklubbers forskellighed, der tilsammen udgør det danske fodboldfællesskab. Og det budskab vækker særlig glæde hos fodbolddirektør i DBU, Peter Møller:
"Vi har et klart ønske om at være hele Danmarks hold, inspirere børn og unge og vise dem, hvordan fodbolden kan samle os. Det handler ikke kun om at vinde, selv om det er landsholdets primære rolle, men fodbolden kan utrolig mange ting, og vi hænger sammen i det her store fodboldsystem i Danmark. Når et barn træder ind på den lokale fodboldbane, er de ikke bare et medlem af en klub; de bliver en del af en større fortælling om dansk fodbold, der går hele vejen fra de lokale samfund til landsholdet – det må vi aldrig glemme eller tage for givet.”
Den nye landsholdstrøje kommer for første gang i aktion til lørdagens testkamp mod Schweiz i Parken. Som en del af hummels og DBU’s hyldest til græsrødderne vil indløbsbørnene til denne kamp være iført DBU Børneklubtrøjer for at anerkende de klubber, hvor der gøres en ekstra indsats for børnefodbold.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EM-feberen raser: Salget af danske landsholdstrøjer slår alle rekorder12.6.2024 10:02:35 CEST | Pressemeddelelse
Med kun få dage til EM-slutrunden i Tyskland oplever hummel og DBU en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer. Salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent, og hummel forventer at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger.
Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel kommer ud af 2023 med en ny omsætningsrekord på 2,225 mia. kr., mens en realisering af varelageret, udfordrende kundeforhold og en stigende rente giver røde tal på bundlinjen. Et utilfredsstillende resultat, mener hummels CEO, Lars Stentebjerg, der dog forventer at være tilbage i sorte tal i 2024. Ambitionen på sigt er fortsat at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden.
DBU og hummel åbner første fysiske landsholdsshop i Aarhus1.5.2024 09:00:20 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Boldspil-Union (DBU) og landsholdets mangeårige tøjsponsor, hummel, skruer op for fodboldfeberen frem mod sommerens EM-slutrunde, når de i dag slår dørnene op til den første fysiske landsholdsshop i hjertet af Aarhus.
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum