Salling Group

Ny forsikring: Danskerne skal være bedre dækket og betale mindre

Del
Slut med dyre og uigennemsigtige produktforsikringer. "Husets Elektronikforsikring" vil skabe en gennemgribende forandring af det eksisterende forsikringsmarked

Dækning af al hjemmets elektronik og hvidevarer, ingen afskrivninger og ingen selvrisiko. Sådan lyder formlen på Danmarks nyeste forsikring, Husets Elektronikforsikring, der går i luften 7. december.

Med lanceringen af den nye type forsikring er målet at disrupte markedet for elektronikforsikringer og sætte en ny dagsorden i en branche, som i dag er kendetegnet ved overpriser og manglende gennemsigtighed. Samtidig følger en ambition om at give danskerne en ny type elektronikforsikring, hvor de er bedre dækket – og tilmed skal betale mindre.

Bag Husets Elektronikforsikring står Dansk Supermarked Group, der har allieret sig med forsikringsudbyderne Danrisk og Gjensidige.

- Vi ønsker at give danskerne en ny type elektronikforsikring, hvor de for færre penge er bedre dækket. Vi tror på, at kunderne er bedst tjent med en enkel elektronikforsikring, der er til at forstå og uden ubehagelige overraskelser. Kunderne får, hvad de har brug for og ikke for meget, siger Kenneth Nielsen, der er Koncerndirektør for Digital og E-commerce i Dansk Supermarked Group. 

Dækker al elektronik og hvidevarer
Dansk Supermarked Groups nye elektronikforsikring koster 99 kroner, som et fast månedligt beløb. Derover slipper kunderne for selv at skulle have penge op af lommen, hvis uheldet er ude, da der hverken afskrives i erstatningerne eller fratrækkes selvrisiko.

Til forskel fra en almindelig produktforsikring, som kun dækker et enkelt produkt, og som typisk bliver tegnet i forbindelse med køb af et nyt tv, tablet eller mobiltelefon, dækker Husets Elektronikforsikring al elektronik og alle hvidevarer i husstanden. Også de produkter, der ikke er købt i Bilka, føtex og Wupti, ligesom forsikringen f.eks. også dækker, hvis man skulle være uheldig at flække skærmen på sin iPhone, eller motoren i vaskemaskinen står af på grund af slitage.

- Når den gennemsnitlige danske husstand har omkring 20 elektronikprodukter og hvidevarer, sker det af og til, at noget går i stykker. Derfor er det vigtigt for os at tilbyde en forsikring til en pris, hvor alle kan være med, og hvor kunderne ikke behøver at frygte for, hvornår elektronikken går i stykker næste gang, siger Kenneth Nielsen.

Opgør med forsikringsmarkedet   
Forsikringsmarkedet har i årevis være været præget af, at danskerne har betalt overpris for de såkaldte tillægsforsikringer på elektronik, som er knyttet til et enkelt produkt, mens forhandlerne har scoret en avance på 40-60%. Samtidig er er elektronikforsikringerne ofte svære at gennemskue.

Skal der ske en radikal ændring i forsikringsmarkedet, kræver det et reelt opgør med branchen. Det opgør er Dansk Supermarked Group villige til at tage.

- Vi ønsker at skabe en gennemgribende forandring af forsikringsmarkedet, som vi kender det i dag. Vi gør op med dyre og uigennemskuelige forsikringer og tilbyder en helt ny model for elektronikforsikringer, hvor kunderne får den tryghed, de har behov for, og ikke føler sig bondefanget af forskellige aftaler. Det kan reelt betyde produktforsikringernes død, siger Kenneth Nielsen.

Forsikringsmarkedet er relativt nyt for Dansk Supermarked Group. Derfor har det også været vigtigt for detailvirksomheden at indgå et partnerskab med nogle af markedets stærkeste udbydere.

Danrisk, som sammen med Dansk Supermarked Group har udviklet Husets Elektronikforsikring og efterfølgende skal varetage al skadesbehandling, er en del af Contea Assurance, og her har Lars Steen Nielsen, Group CEO, store forventninger til den nye måde at entrere forsikringsmarkedet på.

- Vi er stolte over, at vi nu kan tilbyde danskerne et forsikringsprodukt, der er så godt, og som i den grad distancerer sig fra de øvrige produkter i markedet. Vi har i over et år analyseret tusindvis af anmeldte skader og har samlet et enormt datamateriale, som ligger til grund for denne nye type elektronikforsikring. Derfor har vi et indgående kendskab til, hvilke produkter danskerne ønsker dækket, og ikke mindst hvordan og hvornår produkterne typisk beskadiges, siger Lars Steen Nielsen.

Husets Elektronikforsikring lanceres 7. december på Husetsforsikring.dk 

Om Husets Elektronikforsikring 

Husetsforsikring.dk lanceres 7. december.

Husets Elektronikforsikring dækker hele hustandens elektronik og hvidevarer – uanset købssted, bare du har kvitteringen.

Der er ingen selvrisiko og ingen afskrivninger.

Husets Elektronikforsikring dækker ved pludselig skade, hvis du f.eks. spilder cola i din computer eller taber din iPhone på gulvet. Derudover dækker forsikringen også ved slitage.

Husets Elektronikforsikring kan købes uafhængigt af andre forsikringer, og påvirker derfor ikke de øvrige forsikringsaftaler.

Forsikringens dækningsperioder

• 2 år for mobiltelefoner, tablets, smartwatches o.l.
• 3 år for computere og relateret udstyr
• 4 år for TV/lyd, foto og spillekonsoller
• 5 år for hvidevarer

Dækningsperioden regnes fra produktets købsdato

Kontakter

Group Communication, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002, e-mail: press@dsg.dk

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye