Ny cheføkonom og politisk chef i SMVdanmark

Mia Amalie Holstein, 34 år, tiltræder 1. marts stillingen som cheføkonom og leder af afdelingen for Politik, Analyse og Kommunikation i SMVdanmark.
Mia Amalie Holstein bliver ny cheføkonom og leder af afdelingen for Politik, Analyse og Kommunikation i SMVdanmark.

Mia Amalie Holstein bliver 1. marts ny cheføkonom og leder af afdelingen Politik, Analyse og Kommunikation i SMVdanmark. I sit nye job får hun dermed ansvaret for SMVdanmarks politiske arbejde og bliver endnu en stærk stemme for de små og mellemstore virksomheder i den offentlige debat.

”Jeg ser meget frem til de nye udfordringer. De små og mellemstore virksomheder er kernen i dansk erhvervsliv. De udgør 99 pct. af alle virksomheder og er helt afgørende for Danmarks vækst, udvikling og beskæftigelse. Samtidig er SMVdanmark en ambitiøs organisation i udvikling og med et stort potentiale. Jeg ser frem til, at jeg sammen med SMVdanmarks medlemmer og mine nye kollegaer skal arbejde for at gøre Danmark til et endnu bedre sted at drive forretning for små og mellemstore virksomheder.”

Mia Amalie Holstein har en stærk analytisk baggrund og kommer fra et job som velfærdspolitisk chef i tænketanken CEPOS. Tidligere har hun været kommunikationschef i Dansk Arbejdsgiverforening. Derudover sidder Mia Amalie Holstein i Etisk Råd. Hendes baggrund er cand.polit. og cand.mag. i filosofi fra Københavns Universitet.

Et stærkt SMV-kort

Vicedirektør i SMVdanmark, Jakob Brandt er begejstret for ansættelsen af Mia Amalie Holstein:

"Vi er superglade for at have fået Mia Amalie Holstein med ombord. Hun er et meget stærkt politisk kort i den fortsatte kamp for bedre vilkår for de små og mellemstore virksomheder," siger Jakob Brandt.