Ny bestyrelsesformand i Sparekassen Kronjylland

Leif F. Larsen nyt medlem af bestyrelsen

Peter H. Christensen er ny bestyrelsesformand i Sparekassen Kronjylland.

Danmarks største sparekasse, Sparekassen Kronjylland, fik onsdag ny bestyrelsesformand. Peter H. Christensen afløser Per Munkholm Poulsen, der udtræder af Sparekassens bestyrelse på grund af aldersgrænsen. Peter H. Christensen har baggrund som statsautoriseret revisor og partner i PwC Danmark, hvor han desuden indtil september 2015 var bestyrelsesformand. Han har gennem årene revideret en lang række forskellige selskaber herunder finansielle, ligesom han har siddet i en række bestyrelser. Han blev valgt til Sparekassen Kronjyllands bestyrelse i 2016 som særligt revisionskyndigt medlem, og han har gennem hele sin bestyrelsestid i Sparekassen været formand for revisionsudvalget.

Som afløser for Per Munkholm Poulsen blev Leif F. Larsen valgt af repræsentantskabet. Leif F. Larsen er som tilfældet var for Per Munkholm Poulsen valgt med baggrund i reglerne om, at større pengeinstitutter skal have et bestyrelsesmedlem, der har været en del af ledelsen i et tilsvarende eller større pengeinstitut. Leif F. Larsen kommer fra en stilling som bankdirektør i Jyske Bank, hvor han har været en del af koncerndirektionen. Han har i Jyske Bank blandt andet haft ansvaret for produktudvikling, digitalisering, processer, HR, ejendomme og implementering af lovgivning. Derudover har han siddet i bestyrelsen for en række såvel datterselskaber som sektorselskaber. Han kommer således med en meget bred erfaring fra den finansielle sektor.

På repræsentantskabsmødet var der desuden genvalg til Anders Buhl-Christensen, der har været en del af bestyrelsen siden 2009. Den samlede bestyrelse ser herefter ud som følger: Peter H. Christensen (formand), Anne Lind Gleerup (næstformand), Anders Buhl-Christensen, Hans-Jørgen Olsen, Jan Dahl Jensen, Jens Frovin Stampe Dahl, Jakob Thorgaard, Ole Møller Sørensen og Leif F. Larsen.

Kommunikationschef Jan Salling - 26879334

Peter H. Christensen er ny bestyrelsesformand i Sparekassen Kronjylland.
Sparekassen Kronjyllands bestyrelse består fra venstre af Jens Frovin Stampe Dahl, Jan Dahl Jensen, Leif F. Larsen, Anders Buhl-Christensen, Anne Lind Gleerup (næstformand), Ole Møller Sørensen, Hans-Jørgen Olsen, Peter H. CHristensen (formand) og Jakob Thorgaard.
Leif F. Larsen, der er tidligere bankdirektør i Jyske Bank, er nyt bestyrelsesmedlem i Sparekassen Kronjylland.

Danmark får et nyt håndboldmedie12.3.2018 11:07pressemeddelelse

I denne måned får Danmark et helt nyt håndboldmedie. Det hedder Mediano Håndbold og vil fokusere på både dansk og international håndbold, herre-, kvinde- og ungdomshåndbold på den seriøse måde. Det nye medie vil udkomme på adressen håndbold.nu og vil udkomme som podcast, hvor du kan finde den som ’Mediano Håndbold’ Det er et samarbejde mellem Sparekassen Kronjylland og sportsmediet, Mediano, der har gjort det muligt at skabe et helt nyt medie på flere platforme. - Vi vil gerne være med til at øge interessen for håndbold endnu mere, både i bredden og i dybden. Mediano har med deres nuværende podcasts skabt debatter og programmer af høj kvalitet, og derfor er det for os en perfekt partner til at skabe et nyt og spændende håndboldunivers, fortæller Jan Salling, der er kommunikationschef i Sparekassen Kronjylland. Udover en lang række af breddeklubber er Sparekassen Kronjylland blandt andet hovedsponsor for kvindelandsholdet, Randers HK og Århus Håndbold. Mediano har i snart to år lavet sp