NREP sælger Trøjborgcenteret til Løgten Invest

Løgten Invest overtager Trøjborgcenteret i Aarhus for et trecifret millionbeløb. Sælger er NREP, som i løbet af sit ejerskab har stået for en modernisering og udvidelse, bl.a. med byggeri af 42 lejligheder på taget.

Løgten Invest overtager det nu 11.500 kvm store Trøjborgcenteret, efter det under NREP’s ejerskab har gennemgået en omfattende modernisering og udvidelse. Foto: NREP

Trøjborgcenteret får nye ejere. Det bliver Løgten Invest, et ejendomsselskab med base nord for Aarhus, der overtager det attraktivt beliggende center fra ejendomskoncernen NREP.

”NREP har gjort et flot stykke arbejde med at modernisere og udvikle Trøjborgcenteret de seneste år. Vi er glade for at overtage denne attraktive og centralt beliggende bygning, og vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde med lejerne fremover,” siger Sonni Rode Madsen, direktør, Løgten Invest.

NREP købte Trøjborgcenteret i 2014, og allerede dengang lå en modernisering og måske også en udvidelse i kortene. Det var Thomas Riise-Jakobsen, som i dag er partner hos NREP, der på NREP’s vegne stod for købet og så mulighederne.

”Vi overtog Trøjborg Centeret med en klar ambition om at revitalisere det. Det har en fantastisk beliggenhed, men det trængte også til en fornyelse. Den har vi gennemført i samarbejde med lejere, lokale myndigheder og andre interessenter. Vi er glade for, at det er lykkedes os at puste nyt liv i centeret og gøre det attraktivt for kunder, lejere og nu også nye ejere,” siger han.

I 2017 fremlagde NREP planer for at udvide det 5.000 kvm store center. På taget blev der opført 5.000 kvm boliger, ligesom butiksarealerne blev moderniseret og udvidet, så der blev plads til cafeer og spisesteder. Dermed nåede arealet op på 11.500 kvm. De 42 lejligheder blev sat til salg i 2020, og udvidelsen var endeligt gennemført i 2021. Der er endvidere opstillet 12 ladestandere – heraf seks lynladestandere – til elbiler.

I dag slutter ringen for Thomas Riise-Jakobsen, da han ligeledes har stået for salget til Løgten Invest.

”Det er jo en helt anden ejendom, vi sælger. Trøjborgcenterets udvikling illustrerer ret godt, hvad vi vil, når vi arbejder med mindre bycentre. Ofte er de lukkede omkring sig selv. Vi vil åbne dem mod nærmiljøet, ændre udtrykket med respekt for historien og gøre dem attraktive for nye lejere. Boliger skaber samtidig liv og helhed. Det kan bidrage til at fremtidssikre ejendommene og gøre dem til lokale omdrejningspunkter,” siger Thomas Riise-Jakobsen.

Trøjborgcenteret blev opført i 1976.

Rådgivere på transaktionen er Bruun & Hjelje, Colliers samt Clemens Advokatfirma.

Trøjborgcenteret var på 5.000 kvm inden NREP købte det i 2014. Foto: NREP

NREP A/S er en ejendomsvirksomhed med base i København som udvikler, administrerer og innoverer for at forbedre det byggede miljø til fordel for alle stakeholdere. NREP har en langsigtet tilgang til værdiskabelse på tværs af sine primære segmenter: Bolig, logistik, plejehjem, kontor, urban klimateknologi og ejendomskredit. Virksomheden har flere end 550 ansatte, og en ejendomsportefølje på mere end 5,8 mio. kvadratmeter. Aktiver under forvaltning overstiger DKK 130 mia. med investeringer i Danmark, Finland, Sverige, Norge, Tyskland og Polen. NREP foretager i gennemsnit mere end en investering om ugen og er en anerkendt pioner inden for bæredygtighed, kundefokus og brug af ny teknologi. Se mere på www.nrep.com

Rejsegilde på UN17 Village fejrer de håndværkere, der sikrer et stort fremskridt for bæredygtigt byggeri2.9.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af UN17 Village i Ørestad skrider hastigt frem. I går blev der ’lagt låg på’, som man siger blandt fagfolk. Dermed står råhuset til den første af i alt fem bygninger færdigt. Dagen blev markeret med taler og pølsevogn for at fejre de håndværkere, som virkeliggør visionen om at inkorporere alle 17 verdensmål i én helhedsløsning.

NREP runder 100 mia. kr. i aktiver og gearer organisationen til fortsat vækst23.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Årsregnskab 2021: NREP opnåede sin hidtil højeste omsætning og leverede endnu et stærkt resultat. De første investeringer i polske ejendomme blev gennemført, ligesom urban klimateknologi og kredit blev tilføjet som nye investeringsområder. Nye medarbejdere skal bidrage til vækst, internationalisering, og der afsøges flere investeringsområder. NREP sluttede året med 104 mia. kr. (53 mia. kr.) under administration (AuM).