NIO lanceres i Danmark

Avanceret teknologi og et stærkt fællesskab er i højsædet, når NIO, en af verdens mest innovative virksomheder nu endelig lanceres i Danmark, og skal bidrage til en lys, glad og mere bæredygtig livsstil.

Det er en af verdens mest innovative og teknologisk avancerede virksomheder, der kommer til Danmark, når NIO i løbet af efteråret 2022 lancerer sin første af en række nyskabende elbiler herhjemme.

Dermed er ventetiden ovre for de mange fans, der har set frem til endelig at kunne rulle ud på de danske veje og tage fysisk del i det globale fællesskab, der kendetegner NIO, og som i høj grad er med til at præge NIOs produkter.

NIO producerer således ikke blot avancerede elbiler, men ønsker at bidrage til et fællesskab og en livsstil, der baserer sig på filosofien Blue Sky Coming, hvor fremtidens højteknologiske løsninger og lækkert design bidrager til en glad livsstil i en lys og mere bæredygtig verden, end den vi kender. Og her spiller brugerne i NIO-fællesskabet en helt afgørende rolle for den konstante udvikling og innovation af produkterne.

”NIO kommer med redskaberne til at skabe glæde og en højteknologisk og smart livsstil, kvalitetsprodukter og en second-to-none infrastruktur til det danske NIO-fællesskab. Vi vil lære af vores brugere og opbygge succesen sammen,” siger Head of User Development for NIO i Danmark, Anja Bruun Meineche

Netop NIOs infrastruktur vil ændre måden, hvorpå vi tænker på elbiler. Ligesom alle andre NIO-elbiler kan den lades op nøjagtig som vi allerede kender det fra andre elbiler herhjemme, men NIO kommer også til Danmark med en helt unik teknologi, der betyder, at NIO-brugere kan vælge at skifte batteri i stedet for at lade op.

I løbet af de kommende år vil NIO opstille såkaldte swap stations rundt omkring i landet, hvor NIO-brugere nemt og hurtigt kan skifte til et fuldt opladet batteri i stedet for at skulle vente på at lade op. Den teknologi er danskerne helt klar til, mener NIO.

”Fra start har NIOs vision været at være et globalt brand med produkter og services af højeste kvalitet til vores brugere i hele verden. Danmark er et bæredygtigt og innovativt land, og det resonerer med vores vision. Vi har glædet os meget til at bevæge os ud på det danske marked i forbindelse med den allerførste udrulningsbølge,” siger Anja Bruun Meineche.

Den første af de produkter, der bliver lanceret i Danmark, er NIO ET7, der både bryder grænserne for rækkevidde i Danmark med op til hele 1000 kilometer på en opladning, og samtid er både rummelig, hyggelig og raffineret. Det forventes, at den kan fås fra efteråret 2022.

For mere information, besøg: https://www.nio.com/da_DK