NIO bygger sin første swap-station i Danmark i år

Den innovative elbilsproducent NIO åbner allerede inden udgangen af 2022 sin første swap-station i Danmark. Her kan NIO-ejere få udskiftet bilens batteri i stedet for at lade det op, og dermed være hurtigt tilbage på vejene. NIOs første swap-station er ved at blive bygget i Slagelse.

NIO Power Swap Station, Oslo

Midt i august annoncerede en af verdens mest innovative og teknologisk avancerede virksomheder NIO, at dens første bil, NIO ET7, bliver sendt ud på det danske marked i løbet af efteråret 2022.

Og nu kan kommende NIO-brugere så ovenikøbet glæde sig over, at den første swap-station er ved at blive opført i Slagelse. NIO-brugere kan lige som alle andre elbilbrugere lade op derhjemme eller på det eksisterende netværk af ladestandere, men snart kan de også vælge at få udskiftet hele batteriet i stedet for at vente på en opladning. Det betyder, at NIO-brugere kan komme lige så hurtigt tilbage på vejene som traditionelle brændstofbiler kan i dag.

- NIOs swap-stationer kommer til at ændre den måde, vi tænker elbiler på. De giver brugerne flere muligheder, større fleksibilitet og sender NIO-brugere langt hurtigere tilbage på vejene end ved en almindelig opladning. I løbet af de kommende år vil NIO opstille mange flere swap-stations rundt omkring i landet, hvor NIO-brugere nemt og hurtigt kan skifte til et fuldt opladet batteri i stedet for at skulle vente på at lade op, siger Head of User Development for NIO i Danmark, Anja Bruun Meineche.

Swap-stationen i Slagelse er den første af en række stationer, der i de kommende år vil blive opført landet over, og Danmark bidrager på den måde til, at antallet af swap-stationer globalt er oppe på over 11.000, og at NIO-fællesskabet ikke blot digitalt, men også fysisk, får fodfæste i Norden og Europa.

- Vi er utrolig glade for at kunne tilbyde danske NIO-brugere denne mulighed allerede i år. Vores globale fællesskab af stolte NIO-brugere består af fremsynede og nysgerrige mennesker, der sætter pris på frihed og bekymringsfri rejser. De deler vores optimisme for en mere positiv og bæredygtig fremtid og er helt afgørende rolle for den konstante udvikling og innovation af produkterne, siger Anja Bruun Meineche.

NIO producerer ikke blot avancerede elbiler, men ønsker at bidrage til et fællesskab og en livsstil, der baserer sig på filosofien Blue Sky Coming, hvor fremtidens højteknologiske løsninger og lækkert design bidrager til en glad livsstil i en lys og mere bæredygtig verden, end den vi kender.

Den første NIO-elbil, der bliver lanceret i Danmark, er NIO ET7, der både bryder grænserne for rækkevidde i Danmark med op til hele 1000 kilometer på en opladning, og samtidig er rummelig, hyggelig og raffineret. Det forventes, at den kan fås fra efteråret 2022.

NIO Power Swap Station, Oslo

NIO House København åbner sommeren 202329.9.2022 14:59:29 CEST | Pressemeddelelse

På Kultorvet 2, i hjertet af København, åbner det 2.200 kvm2 store NIO House Danmark. Udover et bilgalleri, kommer NIO House også til at indeholde cafe, auditorium, lounge, mødelokale, boghjørne og børneområde. Visionen er at skabe et sted, der inspirer og giver glæde for brugerne og bliver et samlingspunkt for alle NIO-entusiaster. Det er i samarbejde med det danske arkitektfirma schmidt hammer lassen, som står bag blandt andet Den Sorte Diamant i København og ARoS kunstmuseum i Aarhus, at NIO House bliver opført. De skal sikre et gennemført projekt, hvor design, kvalitet og funktionalitet går op i en højere enhed, når NIO House står færdigt som et unikt sted, der er åbent for alle. General Manager for NIO Danmark, Marius Haylor udtaler: ”Vi glæder os utrolig meget til at invitere danskerne indenfor og blive en del af vores NIO univers. Derudover, er vi stolte af lokationen, der skal garantere at alle har let adgang, og at vi udvider danskernes kendskab til NIO, og det vi tilbyder. Vi