NIO bygger sin første swap-station i Danmark i år

Den innovative elbilsproducent NIO åbner allerede inden udgangen af 2022 sin første swap-station i Danmark. Her kan NIO-ejere få udskiftet bilens batteri i stedet for at lade det op, og dermed være hurtigt tilbage på vejene. NIOs første swap-station er ved at blive bygget i Slagelse.

NIO Power Swap Station, Oslo

Midt i august annoncerede en af verdens mest innovative og teknologisk avancerede virksomheder NIO, at dens første bil, NIO ET7, bliver sendt ud på det danske marked i løbet af efteråret 2022.

Og nu kan kommende NIO-brugere så ovenikøbet glæde sig over, at den første swap-station er ved at blive opført i Slagelse. NIO-brugere kan lige som alle andre elbilbrugere lade op derhjemme eller på det eksisterende netværk af ladestandere, men snart kan de også vælge at få udskiftet hele batteriet i stedet for at vente på en opladning. Det betyder, at NIO-brugere kan komme lige så hurtigt tilbage på vejene som traditionelle brændstofbiler kan i dag.

- NIOs swap-stationer kommer til at ændre den måde, vi tænker elbiler på. De giver brugerne flere muligheder, større fleksibilitet og sender NIO-brugere langt hurtigere tilbage på vejene end ved en almindelig opladning. I løbet af de kommende år vil NIO opstille mange flere swap-stations rundt omkring i landet, hvor NIO-brugere nemt og hurtigt kan skifte til et fuldt opladet batteri i stedet for at skulle vente på at lade op, siger Head of User Development for NIO i Danmark, Anja Bruun Meineche.

Swap-stationen i Slagelse er den første af en række stationer, der i de kommende år vil blive opført landet over, og Danmark bidrager på den måde til, at antallet af swap-stationer globalt er oppe på over 11.000, og at NIO-fællesskabet ikke blot digitalt, men også fysisk, får fodfæste i Norden og Europa.

- Vi er utrolig glade for at kunne tilbyde danske NIO-brugere denne mulighed allerede i år. Vores globale fællesskab af stolte NIO-brugere består af fremsynede og nysgerrige mennesker, der sætter pris på frihed og bekymringsfri rejser. De deler vores optimisme for en mere positiv og bæredygtig fremtid og er helt afgørende rolle for den konstante udvikling og innovation af produkterne, siger Anja Bruun Meineche.

NIO producerer ikke blot avancerede elbiler, men ønsker at bidrage til et fællesskab og en livsstil, der baserer sig på filosofien Blue Sky Coming, hvor fremtidens højteknologiske løsninger og lækkert design bidrager til en glad livsstil i en lys og mere bæredygtig verden, end den vi kender.

Den første NIO-elbil, der bliver lanceret i Danmark, er NIO ET7, der både bryder grænserne for rækkevidde i Danmark med op til hele 1000 kilometer på en opladning, og samtidig er rummelig, hyggelig og raffineret. Det forventes, at den kan fås fra efteråret 2022.

NIO Power Swap Station, Oslo

NIO ET7 vinder prisen ”Årets Teknologiske Frontløber” ved Auto Awards 202223.11.2022 08:50:19 CET | Pressemeddelelse

Den 23. november 2022, København – Kun få uger inden de første modeller bliver leveret til deres danske brugere, har NIOs fuld elektriske premium flagskibssedan, ET7, vundet prisen som ”Årets Teknologiske Frontløber” ved den prestigefyldte danske prisuddeling Auto Awards. I tirsdags lukkede NIO i øvrigt op for køb af ET7, som hidtil kun har været mulig at bestille igennem en subscription model. Head of User Development & User Relation Anja Bruun Meineche og Head of User Operations Rasmus Huus var på scenen og modtage prisen. Til at overrække prisen var Chefredaktør for Mobilsiden.dk Daniel Søgaard Hald, som var en del af den erfarne ekspertjury, der består af danske motorjournalister og andre bileksperter. Hertil ligger der også en offentlig afstemning bag den endelige bedømmelse, som har kåret NIO ET7 som vinderen af kategorien. Det var i et stærkt felt af nominerede fra bl.a. Mercedes Benz, Tesla og VW, at NIO ET7 løb med titlen som ”Årets Teknologiske Frontløber”. Prisen bliver give

NIO åbner op for køb på europæiske markeder21.11.2022 17:30:00 CET | Pressemeddelelse