Nemme og lækre måltidskasser hitter hos danskerne

Sund og nem mad lige til døren er blevet et hit. Skagenfoods måltidskasser er en favorit hos familier, der vil gøre hverdagen enklere og mere velsmagende. Det kan aflæses i årsresultatet fra den nordjyske virksomhed

Vælg de bedste ingredienser til et godt måltid. Udarbejd opskrifter, lavet af dygtige kokke, som sammensætter de ugentlige menuer, så de passer allerbedst til den ofte travle familie. Og saml det så i en kasse, som så sendes lige hjem foran hoveddøren.

Så har man recepten for Skagenfood, hvis måltidskasser er blevet en favorit hos de danske familier, som i stigende grad vælger at få sund og nem mad leveret direkte til hoveddøren.

– Der er ingen tvivl om, at flere og flere gerne vil have inspirerende, nem og sund aftensmad. Og gerne så enkelt og hurtigt som muligt. Det forener vi alt sammen i vores måltidskasser, og vi mærker en stadig stigende efterspørgsel, fortæller Betina Kühn, der er medejer af Skagenfood.

Høj kundetilfredshed er afgørende

Skagenfood har netop gjort status for 2017, og at måltidskasserne vinder større og større indpas hos danskerne, mærker man i den grad også hos Skagenfood:

Vi ser en stigende efterspørgsel efter høj kvalitet og nemme løsninger, og vi oplever, på tværs af hele landet, nye kunder, som tilvælger måltidskasser. Vi er selvfølgelig glade for, at folk vælger Skagenfood. Men særligt er vi stolte af, at vi formår at leve op til kundernes forventninger og have en høj kundetilfredshed, hvilket er afgørende for os. Vi satser på kvalitet, og det fokus vil vi entydigt fortsætte med, uddyber Betina Kühn.

Flere kasser og mange nyskabende ideer

I de kommende uger vil Skagenfood styrke udvalget af måltidskasser med flere, nyskabende kasser, og fokus i 2018 vil stadig være at inddrage trends og fødevaretendenser i nye og eksisterende måltidskasser.

– Enkelt og nemt er nøgleord, og vi kan se, at mange vælger Heat & Cook-kassen, der konkret beståraf én dag med et såkaldt heat-måltid, som tilberedes lynhurtigt i ovn eller mikroovn. Den har været et hit siden lancering i 2017. Derudover vil vi fokusere på tendenser som eksempelvis pescetar- og flexitar-bølgen med mindre kød og mere bæredygtighed, som vinder indpas hos mange. Det kan vi favne med vores måltidskasser, pointerer Betina Kühn.

Skagenfood A/S

%-vækst

Omsætning

Bruttofortjeneste

12,7

Resultat før skat

5,3

2,2

Alle tal i mio. kr.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Lokale ildsjæle i hele landet får donationer af Salling Fondene via føtex26.11.2018 06:00Pressemeddelelse

Salling Fondene uddeler via føtex en række donationer til lokale initiativer med socialt arbejde og bæredygtighed i centrum. Salling Fondene har siden 2012 etableret sig som en væsentlig bidragyder til det danske samfund, herunder med landsdækkende donationer indenfor blandt andet kultur, kirke, sport og værdige formål. Nu donerer Salling Fondene midler til 11 lokale initiativer rundt om i landet sammen med føtex