Salling Group

Nemme og lækre måltidskasser hitter hos danskerne

Del
Sund og nem mad lige til døren er blevet et hit. Skagenfoods måltidskasser er en favorit hos familier, der vil gøre hverdagen enklere og mere velsmagende. Det kan aflæses i årsresultatet fra den nordjyske virksomhed

Vælg de bedste ingredienser til et godt måltid. Udarbejd opskrifter, lavet af dygtige kokke, som sammensætter de ugentlige menuer, så de passer allerbedst til den ofte travle familie. Og saml det så i en kasse, som så sendes lige hjem foran hoveddøren.

Så har man recepten for Skagenfood, hvis måltidskasser er blevet en favorit hos de danske familier, som i stigende grad vælger at få sund og nem mad leveret direkte til hoveddøren.

– Der er ingen tvivl om, at flere og flere gerne vil have inspirerende, nem og sund aftensmad. Og gerne så enkelt og hurtigt som muligt. Det forener vi alt sammen i vores måltidskasser, og vi mærker en stadig stigende efterspørgsel, fortæller Betina Kühn, der er medejer af Skagenfood.

Høj kundetilfredshed er afgørende

Skagenfood har netop gjort status for 2017, og at måltidskasserne vinder større og større indpas hos danskerne, mærker man i den grad også hos Skagenfood:

Vi ser en stigende efterspørgsel efter høj kvalitet og nemme løsninger, og vi oplever, på tværs af hele landet, nye kunder, som tilvælger måltidskasser. Vi er selvfølgelig glade for, at folk vælger Skagenfood. Men særligt er vi stolte af, at vi formår at leve op til kundernes forventninger og have en høj kundetilfredshed, hvilket er afgørende for os. Vi satser på kvalitet, og det fokus vil vi entydigt fortsætte med, uddyber Betina Kühn.  

Flere kasser og mange nyskabende ideer

I de kommende uger vil Skagenfood styrke udvalget af måltidskasser med flere, nyskabende kasser, og fokus i 2018 vil stadig være at inddrage trends og fødevaretendenser i nye og eksisterende måltidskasser.

– Enkelt og nemt er nøgleord, og vi kan se, at mange vælger Heat & Cook-kassen, der konkret beståraf én dag med et såkaldt heat-måltid, som tilberedes lynhurtigt i ovn eller mikroovn. Den har været et hit siden lancering i 2017. Derudover vil vi fokusere på tendenser som eksempelvis pescetar- og flexitar-bølgen med mindre kød og mere bæredygtighed, som vinder indpas hos mange. Det kan vi favne med vores måltidskasser, pointerer Betina Kühn.

Skagenfood A/S

2017

2016

%-vækst

Omsætning

110

75

47%

Bruttofortjeneste

20

12,7

57%

Resultat før skat

5,3

2,2

141%

Alle tal i mio. kr. 

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye