Næstved Storcenter på nye hænder

Dansk Supermarked Group fortsætter som lejer og glæder sig over den nye ejer, der kan fastholde et stærkt storcenter på Sydsjælland

Næstved Storcenter får ny ejer. Dansk Supermarked Group, der byggede Næstved Storcenter i 1989 og lige siden har ejet centeret, glæder sig over aftalen, der sikrer Næstved Storcenterdet rette langsigtede ejerskab:

– Aftalen kommer alle parter til gode. Næstved Storcenter får en dygtig ejer med kompetencerne til fortsat at udvikle centeret. Vi får samtidig mulighed for at reinvestere og fokusere på vores kerneforretninger, siger Per Bank, administrerende direktør i Dansk Supermarked Group.

Salget af Næstved Storcenter betyder dog ikke, at Dansk Supermarked Group siger farvel til Næstved Storcenter. Både Bilka, Carls Jr. og Starbucks, som Dansk Supermarked Group driver, fortsætter nemlig alle i centeret.

Næstved Storcenter er Sydsjællands største shoppingdestination og har i dag 75 butikker.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.