Salling Group

Mere end halvdelen af alt solgt børnetøj i føtex er nu økologisk

Del

Børnefamilierne køber i stigende grad økologisk tøj, når de mindste skal klædes på. I føtex, hvor salget af børnetøj er i stor vækst, er over halvdelen af salget nu økologisk og stadig stigende

Økologi hitter, og det gør det ikke kun, når danskerne køber tomater, mælk eller kød. Økologisk tøj bliver også i stigende grad lagt i kurven, når familierne køber tøj til de mindste.

I føtex har man nået en milepæl, idet mere end hver andet stykke solgte børnetøj nu er økologisk. Og salget af økologisk tøj er gennem det seneste år steget med mere end 55 procent i føtex-butikkerne.

– Økologisk tøj er for alvor blevet et pejlemærke for mange børnefamilier, som meget bevidst går efter økologisk bomuld, når de køber børnetøj. Efterspørgslen og salget er steget meget markant og i sådan grad, at over halvdelen af alt vores solgte børnetøj er økologisk, fortæller Thor Jørgensen, der er direktør i føtex.

Til produktion af tøj i økologisk bomuld er bomulden dyrket uden brug af pesticider eller kunstgødning til gavn for miljøet og bomuldsarbejderne.

Alt børnetøj i føtex bliver økologisk

Tendensen i føtex er meget tydeligt, og hvis man frasorterer eksempelvis regntøj, som ikke kan være økologisk, ville den økologiske andel af salget være endnu større. Kigger man isoleret på for eksempel bodystockings og andet tøj i bomuld er øko-andelen af det samlede sortiment oppe på hele 75 procent.  

– Vi har styrket vores sortiment af økologisk børnetøj markant, så en stor del af vores børnetøj i dag er økologisk. Og den udvikling vi vil fortsætte med. Derfor arbejder vi helt konkret på, at alt vores børnetøj til de mindste bliver økologisk i 2018. Vi er overbevidste om, at endnu flere børnefamilier vil efterspørge det, og da vi også samtidig kan sikre både høj kvalitet og en stærk pris, siger føtex-direktøren uddybende. 

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum