Indfrielse af optioner styrker DanCann Pharma med mere end 9,3 millioner kr.

Forleden indgik bestyrelsen i DanCann Pharma A/S en aftale med indehaverne af aktieoptioner om mulig indfrielse af deres optioner (warrants). I alt blev 1.917.271 warrants konverteret til nye aktier og det samlede antal aktier i DanCann Pharma vil efterfølgende være 28.468.289. De nyudstedte aktier udgør efter transaktionen ca. 6,7 % af det samlede antal aktier i DanCann Pharma.

Jeppe Krog Rasmussen, adm. direktør i DanCann Pharma, glæder sig over den store opbakning fra bestyrelse og investorer

Optionerne blev udnyttet til en udnyttelseskurs på DKK 4,8685 pr. warrant, hvilket svarer til et samlet tegningsbeløb på 9.334.233,94.

Provenuet fra transaktionen skal bruges til at investere yderligere i selskabets igangværende udvikling og drift frem mod dets milepæle i 2022, hvor den kommercielle produktionskapacitet er den fremadrettede nøgle i forbindelse med virksomhedens kommende indtog på det europæiske og tyske marked. Derudover vil DanCann Pharma bruge overskuddet til yderligere forretningsudvikling og til at understøtte den igangværende integration af CannGros, som DanCann Pharma opkøbte i efteråret 2021, i virksomhedens organisatoriske og corporate set up.

- Vi så en gylden mulighed for at styrke vores finansielle position ved at forhåndsudnytte de udstedte warrants. Provenuet giver os mulighed for at implementere vores planer med ro i sindet i 2022 og samtidig holde fokus på de milepæle, der venter os. Det er blandt andet EU-GMP-certificeringen af Biotech Pharm1, som forventes i midten af ​​2022 og senere den kommercielle introduktion af vores in-house producerede biomateriale på udvalgte eksportmarkeder, fortæller Jeppe Krog Rasmussen, som er administrerende direktør i virksomheden.

- Jeg vil gerne endnu en gang at takke vores stærke investorfællesskab for den store opbakning, vi bliver vist. Og så må jeg fremhæve det stærke engagement fra hele bestyrelsen, der bliver ved med at investere i DanCann Pharma, hvilket viser stor tillid til vores projekt, udtaler han.

Et stærkt signal fra bestyrelsen i DanCann Pharma
Det er ikke kun de eksterne investorer, som har benyttet sig af muligheden for at polstre beholdningen af DanCann Pharma-aktier yderligere. Også internt i organisationen er der stor tillid til virksomhedens udviklingspotentiale.

Derfor har medlemmerne af bestyrelsen i DanCann Pharma i forbindelse med transaktionen besluttet at konvertere deres warrants til aktier i selskabet og køber mere end 80.000 aktier, svarende til +400.000,- kr. Bestyrelsesformand Carsten Trads, Per Wester, Magnus Østergaard Dahlmann og Christian Carlsen har alle valgt at udtrykke deres store forventninger til DanCann Pharma ved at udnytte deres ret til at konvertere deres warrants og derved investere yderligere i den ambitiøse virksomhed.

Bestyrelsesformand Carsten Trads er klar i spyttet med hensyn til forventningerne til den kommende periode:

- Jeg er helt overbevist om, at DanCann Pharma går en lys fremtid i møde. Virksomheden har nået rigtig mange milepæle på kort tid, men vi er kun lige begyndt. I bestyrelsen har vi store forventninger til 2022, hvor vi ser frem til at få vores EU-GMP-godkendelser på plads og styrke vores produktionsfaciliteter yderligere. Det vil vi meget gerne støtte op om – også økonomisk, udtaler han.

DanCann Pharma A/S blev dannet for at skabe et reelt og legalt medicinsk alternativ for alle de patienter, som ikke har fået den ønskede effekt af deres tidligere medicin. Med en ambition om at kunne levere et kvalificeret, standardiseret og rent produkt - udarbejdet efter standarder, som er gældende ved fremstilling af konventionel medicin.

Jeppe Krog Rasmussen, adm. direktør hos DanCann Pharma A/S, tlf.: +45 2963 6920
Carsten Trads, bestyrelsesformand hos DanCann Pharma A/S, tlf.: +45 8171 2521

Om DanCann Pharma

DanCann Pharma sætter nye branchestandarder efter imponerende testresultater: Et produkt fri for kontaminering uden brug af bestråling16.5.2022 11:00:19 CEST | Pressemeddelelse

Der er lige nu stor efterspørgsel efter cannabis-biomateriale, og specielt THC-potente råvarer er i meget høj kurs. Tetrahydrocannabinol (THC) er et af de aktive stoffer som udvindes fra cannabis, og hos DanCann Pharma er det lykkedes at udvinde bio-materiale med et meget højt indhold af THC. Nu viser flere tests, at produkterne også er helt fri for kontaminering. Uden brug af bestråling.

DanCann Pharma A/S underskriver hensigtserklæring med Aureum Pharma AB om eksklusive produktrettigheder på det svenske marked for SEK 37 millioner12.5.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse