Igen i år blev to kåret som Årets Asfergborger

Til weekendens byfest i Asferg kårede landsbyens borgere sammen med Sparekassen Kronjylland traditionen tro Årets Asfergborger.
Henning Dines Petersen fra Sparekassen Kronjylland sammen med de to Årets Asfergborgere: Karsten Klit (tv.) og Aage Amby (th.).

Igen i år blev ikke bare en, men to Asfergborgere udnævnt til titlen, ligesom det var tilfældet sidste år.

− Vi bliver bare ved her i Asferg. Ved med at udvikle landsbyen, ved med at forbedre og ved med at have ildsjæle, der vil og kan gøre en forskel, lød det blandt andet fra Henning Dines Petersen fra Sparekassen Kronjylland i Spentrup, da han i weekenden overrakte prisen under byfesten i Asferg.

Blandt de indkomne kandidatforslag havde Henning og resten af udvælgelseskomitéen valgt to til at været dette års Asfergborger:

− De er begge født og opvokset i byen. Den ene har i mange år været en uvurderlig kapacitet i byens fodboldafdeling. Han har et stort hjerte for fodbold, og han engagerer sig i spillerne – også uden for banen. Han tænker altid på byen og alle andres trivsel, før han tænker på sig selv, fortalte Henning med baggrund i nogle af de begrundelser, der var fulgt med indstillingen.

− Den anden har brugt mange timer og kræfter på vores uundværlige Spar Købmand. Han har et utal af gange stillet op til byfester og stiller også velvilligt maskiner til rådighed. Han spillede også en aktiv rolle ved opførelsens af Træningshusets 1. etape. Begge har de leveret en uvurderlig indsats for vores by, forklarede Henning, inden han udløste den sidste spænding og bad Karsten Klit og Aage Amby om at komme op for at modtage prisen.

Pris uddelt for 7. gang

Det var 7. gang, at Sparekassen og Asfergborgerne i fællesskab uddelte prisen for at sætte pris på byens ildsjæle. Det er derfor blevet en fast tradition, og borgerne blev da også opfordret til allerede nu at begynde at tænke over, hvem de ville indstille næste år.

For yderligere information kontakt: kunderådgiver Henning Dines Petersen 87 82 83 85 .