Brandhouse

Husk dem, du ikke holder jul med

Captain Bobo's Christmas

Julen er over os, og de fleste familier kan se frem til at mødes og hygge sig med hinanden. Men man kan ikke være alle steder på én gang, og mange har ikke mulighed for at være sammen med dem, de elsker og tænker på juleaften.

En ny film fra Interflora får danskerne til at huske på dem i familien, de ikke har mulighed for at holde jul sammen med. Det er samtidig også håbet, at filmen skal få os til at skænke en tanke til de mange tusinde danskere, der holder jul alene.

”Julen er en tid, hvor travlheden for en tid lægges på hylden og vi endelig kan bruge tid og hygge os sammen med dem, vi elsker,” fortæller Søren F. Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora. ”Men for mange er det også en følelsesladet aften, hvor vi savner dem, vi ikke har mulighed for at være sammen med.”

Mange kender fx til dilemmaet omkring fejring af julen, hvor man hvert år ikke kan undgå at skuffe den del af familien, man ikke kan fejre jul sammen med – enten på grund af komplicerede familieforhold, familiemedlemmer der bor udenbys, i udlandet eller noget helt andet.

Selv om familiesamværet i julen er elsket af mange, er der også et stort antal familier, der har oplevet at blive brudt op af skilsmisse. Og udsigten til en juleaften alene uden børn og den store familiejulefest, kan være ensomt og svær.

”Vi vil med filmen gerne minde danskerne om at sende en tanke eller en hilsen til de nærmeste, som de ikke holder jul med. Så har man et familiemedlem, der tilbringer juleaften alene, vil en hilsen og kærlige tanker modtages med stor glæde. Vi håber, at vores film vil sprede den gode julestemning – også mellem dem, som ikke kan holde jul sammen i år,” siger Søren F. Larsen.

Filmen kan ses på: https://www.youtube.com/watch?v=JhxXtr_L59A&feature=youtu.be

Vedhæftet er billeder fra filmen til fri afbenyttelse.

For yderligere information, kontakt venligst:

Interflora
CEO, Søren Flemming Larsen, sl@interflora.dk telefon: 43 43 47 47

Brandhouse PR
Joy Caroline Morgan, jcm@brandhouse.com telefon: 29 74 98 18

Interflora logo

Information om Brandhouse

Brandhouse
Middelfartgade 17

Om Interflora

Interflora er en verdensomspændende organisation, der sørger for blomsterformidling på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller Interflora 450 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. Interflora Danmark, der ejes af Danske Blomsterhandlere, har også en webshop. www.interflora.dk.

Følg pressemeddelelser fra Brandhouse

Flere pressemeddelelser fra Brandhouse

NEYE donerer 10 millioner kroner til to danske kræftforskere14.11.2016 08:00pressemeddelelse

To danske kræftforskere har modtaget 10 mio. kr. fra den 135-årige taske- og kuffertkæde, NEYE, som hvert år donerer overskuddet fra salget i deres butikskæde til kræftforskningen i Danmark. Donationerne går denne gang til den internationalt anerkendte professor Anja Groth og den nyudnævnte professor Simon Bekker-Jensen, som begge forsker i, hvordan man kan stoppe kræftcellers evne til at reparere sig selv. Formålet er at få kræftceller og kræftsvulster til at gå til grunde.

Netto vil bekæmpe 400.000 tons madspild31.5.2016 08:00pressemeddelelse

Netto vil nu bekæmpe madspild, der hvor problemet er størst, nemlig de op mod 400.000 tons mad, der årligt smides ud i butikker, i produktionen og på fødevareindustriens lagre. Med en ny app, som kan bruges i alle danske fødevarebutikker, vil Netto hjælpe danskerne med at dele overskudsvarer, som ellers risikerer at blive smidt ud. Samtidig indleder Netto nu et strategisk samarbejde med fødevareBanken, som gør det muligt for foreningen at blive landsdækkende i arbejdet med at hente overskudsmad i industrien og sende den til socialt udsatte børn, unge og voksne over hele landet.