”Hammer hammer fedt!” – Fede Ferrarier kommer nu under hammeren i Randers

Lørdag den 25. juni 2022 kl. 11.00 afholder Campen Auktioner en kæmpestor fysisk auktion (7700) på Myntevej 2 i Randers NV. Det bliver en af året største og mest alsidige, fysiske auktioner med en utrolig bred vifte af sjældne genstande. Op til sluttilmeldingen er det væltet ind med effekter fra Fogedretten og konkursboer: Ferrarier, specialbiler, veteranknallerter, designmøbler, malerier, legetøj, varia med entreprenørmateriel og værktøj m.m. Over 170 katalognumre er det indtil nu blevet til.

Fantastiske Ferrarier

Omdrejningspunktet for den fysiske auktion vil utvivlsomt være de tre raffinerede, røde Ferrarier. Sjældent har auktionsverdenen set 3 Ferrarier (Spider, Testarossa og 330 GT) på én og samme auktion. Det bliver et tilløbsstykke uden sammenligning. Auktionarius Finn Campen fortæller: ”Historikken fra Ferrari Danmark viser, at denne Ferrari Testarossa forlod fabrikken i 1991, hvor den blev opkøbt af en rig oliesheik i Saudi Arabien. Nu er Ferrarien her i Danmark, hvor den søger en ny liebhaver.”

Specialbiler, motorcykler

Bilentusiaster vil nok også slå et smut forbi den lækre, røde Alfa Romeo med læderkabine og kaleche samt den sorte BMW 740i med 306 hk - en fræk sag med læderindtræk og soltag - som venter på at erobre nye horisonter.

En sjov specialbil, som også fortjener opmærksomhed, er den røde Wartburg 35 fra det tidligere DDR, som blev indregistreret første gang i 1986. Med sine kun 11.380 km i dækkene er den absolut klar til at udforske det danske land.

Herudover indeholder kataloget 5 andre interessante specialbiler (Ford Capri 2,3 S Ghia, Citroën 2CV, Fiat 1400/ 500 Nuova/ 500, L), 1 Tuk tuk, 1 raket af en MC Ducati, 1 Honda ATV samt 6 Honda-motorcykler, 1 UTV, 1 mini motorcykel og 1 skøn båd.

Veteranknallerter, Vespa-scootere, bud- og ladcykler

For knallert-entusiaster og den yngre generation, der holder af fart i hjelmen, er der mange ubrugte ladefunds-knallerter, 12 Ciao’er fra start/midt 90’erne, 3 skønne Vespa-scootere samt mange forskellige retro bud- og ladcykler og sågar en Longjohn står også i kø for at bidrage til sjove køreoplevelser i by og natur.

Designmøbler, -lamper og mega mussel

For designjægere vil den fysiske auktion også være et slaraffenland: Hele 20 designvarer – herunder 2 stk. ”Det Gyldne Æg” samt ”Svanen” (jubilæumsmodellen) af Arne Jacobsen frister givetvis de kvalitetsbevidste smagsløg med deres smagfulde, chokoladebrune farve. De klassiske sorte og de brunbejdsede 7er stole og Hans J. Wegners tidløse Y-stole vil bestemt også blive lagt mærke til – samtidig med, at de specielle Arne Jacobsen-, Verner Panton- og John Glew-lamper vil kaste lys over de eftertragtede Mega mussel kagefade/opsatser.

Malerier

Det er også svært at få øjnene fra de ca. 40 eventyrlige malerier, bl.a. af Søren Brunoe, Kaare Lem og Søren Edsberg, som drager en ind i et velafbalanceret farveunivers af detaljerede finurligheder. De danner en virkelig smuk ramme om kunstdelen.

Legetøj, underholdning

2 fantastiske vintage spilleautomater med henholdsvis Yatzy og Jackpot1 (enarmet tyveknægt), 1 forlystelses-vippedyr med møntindkast samt de 2 Nimbus replica er nogle af de mere sjældne og opsigtsvækkende effekter på auktionen.

Mad og drikke

1 kaffe- og salgsautomat samt 1 stor Coca Cola-automat og 2 softice-maskiner vil givetvis kunne bidrage til timevis af god, smagfuld stemning.

Erhvervsdrivende

For den erhvervsdrivende vil den fysiske auktion absolut også være et besøg værd.

Der er mange arbejdsomme varebiler (Peugeot, VW og Fiat), som har brug for nye ejere og daglige gøremål. Nævneværdigt for industrien er også 2 gaffeltrucks, 2 traktorer, flere varmepumper, materialehejs, pallevender, platformstige, rundsav, plæneklippere, fræser, værktøjsvogne og meget, meget mere.

Praktisk information

Et besøg på den fysiske auktion lørdag den 25. juni 2022 kl. 11.00 vil med garanti være en begivenhed ud over det sædvanlige – samtidig med, at du kan gøre en virkelig god handel og nyde Cafeteria Kroens lækre, hjemmelavede pølser.

Forhåndsbud kan foretages indtil torsdag den 23. juni 2022 kl. 20.00.

Der er eftersyn på Myntevej 2, Randers: torsdage kl. 9-19 samt på selve auktionsdagen fra kl. 9.00.

Læs mere om auktionen på: https://tinyurl.com/Fysisk-auktion-7700

Pressen er meget velkommen til at komme og besigtige auktionseffekterne inden selve auktionen – og naturligvis på selve dagen, hvor der vil være rig mulighed for at fotografere effekterne, få et lille traktement og opleve den sitrende, intense auktionsstemning. Sælgere, bydere og auktionarius Finn Campen står gerne til rådighed for interviews.

Liebhaver-mægler Jan Fogs tidligere Ferrari nu på fysisk auktion22.6.2022 19:58:08 CEST | Pressemeddelelse

Kunstværker giver liv til velgørenhedsarrangementet ”Stafet For livet”30.5.2022 19:13:15 CEST | Pressemeddelelse

Arrangementet ”Stafet For Livet” er verdens største bevægelse mod kræft. Mange steder i verden går lokalbefolkningen sammen for at give håb og støtte til de medmennesker, som har cancer tæt inde på livet. Den 11. og 12. juni 2022 fejres livet på Langvang Idrætscenter i Randers med Stafet For Livet som arrangør. Som optakt til arrangementet igangsætter Campen Auktioner i dag en helt unik velgørenhedsauktion.

Mere end 100 specialkøretøjer under hammeren: Kom til stor fysisk specialbilsauktion i Randers lørdag den 30. april25.4.2022 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse