Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster

Der udbydes syv fine flasker Highland Park på auktionen

Hermed præsenteres et eksklusivt parti af førsteklasses whisky af enestående kvalitet, sjældent tilgængelig på markedet. En passioneret dansk-amerikansk whiskysamler, med en udsøgt sans for det ypperste, sælger ud af sin værdifulde og exceptionelle samling i Danmark.

Det nordligste destilleri i Skotland, Highland Park, er et whiskydestilleri nær Kirkwall, som er hovedstaden på Orkneyøerne. Destilleriet blev grundlagt i 1798 og har modtaget adskillige priser og anerkendelser for deres kvalitet og kompleksitet.

Highland Park er kendt for at holde fast i traditionelle metoder til whiskyproduktion, herunder brugen af ​​kobberpotstills og tørv, der giver en karakteristisk røget smag til nogle af deres whiskyer. Highland Park har en rig variation af whiskyer og tilbyder en bred vifte, der spænder fra lette og blomstrede til mere komplekse og røgede varianter. Nogle populære udtryk inkluderer Highland Park 12 Year Old, 18 Year Old og Viking Honour.

Highland Park præsenterer stolt deres eksklusive 21 Years Old Single Malt Scotch Whisky, et højdepunkt af håndværk destilleret. Med en alder på 21 år tilbyder denne unikke skotske perle en fortryllende blanding af tradition og forfining. Med en alkoholprocent på 40 procent og præsenteret i en fejlfri 70 cl flaske leverer denne whisky en invitation til at opleve dybden af ​​Highland Parks enestående arv og destilleriets mesterværk.

-Vi er meget stolte og beæret over at få lov til at sælge disse flasker. For mig personligt repræsenterer eksklusiviteten i udvalget af disse flasker, herunder indsætterens opbevaring, pleje og omsorg, at der har været tale om et sandt kærlighedsarbejde. Jeg er sikker på, at disse værdifulde flasker fortsat vil blive passet godt på af højstbydende, fortæller Bjørn Søby Jakobsen, COO hos Campen Auktioner og uddyber: -Desuden er det værd at bemærke, at whisky som investering er blevet en stadig mere populær praksis. Unikke og sjældne flasker, især single malts fra velrenommerede destillerier, kan stige betydeligt i værdi over tid. Investorer ser ofte på faktorer som alder, destilleri og emballagens tilstand for at vurdere en whiskys potentiale som investering.

Fineste flasker i fineste stand
Alle flasker og emballage har været opbevaret med omhu, men vil man selv have syn for sagen er der eftersyn hos Campen Auktioner i Randers på Myntevej 2 mandag den 11. december 2023 kl. 9-14, mens selve onlineauktionen slutter søndag den 17. december 2023.

Highland Park, Thorfinn. Navngivet efter Thorfinn Sigurdsson, kendt som Thorfinn den Mægtige, som var en magtfuld jarl på Orkney-øerne i det 11. århundrede. Hans regeringstid var præget af politiske alliancer og konflikter, og hans ægteskab med Ingibiorg Finnsdottir symboliserede forbindelser mellem nordiske samfund og det skotske fastland. Navnet "Thorfinn" på en Highland Park-whisky antyder en hyldest til vikingehistorien og arven på Orkney-øerne, hvilket tilføjer en historisk dimension til whiskyen.
Selvom man nipper til Skotsk kulturarv tager man ikke fejl af vikingsymbolikken på æskerne indeholdende Highland Park, Sigurd og Highland Park, Ragnvald