Solceller skaber energi og besparelser for private hjem

Solenergi er ikke kun for miljøentusiaster og virksomheder. Private husholdninger kan nu nyde gavn ved at investere i solceller til konkurrencedygtige prise og opleve betydelige fordele både for deres energiforbrug og økonomi.

Komplette solcelleanlæg, solcellepaneler og invertere

Campen Auktioner udbyder en online auktion nr. 9468 med Jiko solsceller og Growat intvertere fra deres auktionshus i Nyrup på Sjælland. Der kan være mange fordele ved solceller, fx:

Bæredygtig energi: Solceller giver dig mulighed for at producere din egen bæredygtige energi direkte fra solens stråler. Dette reducerer din afhængighed af traditionelle energikilder og bidrager til en grønnere fremtid.

Lavere energiregninger: Efter installationen kan du se frem til lavere energiregninger. Solceller genererer elektricitet, som du kan bruge i dit hjem, hvilket mindsker behovet for at købe strøm fra forsyningsnettet. Dette kan resultere i betydelige besparelser over tid.

Økonomiske incitamenter: Mange lande og regioner tilbyder økonomiske incitamenter for at fremme brugen af solenergi. Dette kan omfatte skatteincitamenter, tilskud eller netto målerordninger, der giver dig mulighed for at modtage kredit for overskydende energi, du returnerer til nettet.

Stigning i ejendomsværdien: Solcelleanlæg kan øge værdien af dit hjem. Potentielle købere ser positivt på grønne og energieffektive løsninger, hvilket kan gøre dit hjem mere attraktivt på markedet.

Uafhængighed i energiforsyning: Solceller giver dig en form for energiuafhængighed ved at generere din egen elektricitet. Dette er særligt værdifuldt under strømafbrydelser eller i områder med ustabil strømforsyning.

Langsigtet investering: Installationen af solceller betragtes som en langsigtet investering. Selvom den indledende omkostning kan virke høj, vil besparelserne over tid og de øgede ejendomsværdier ofte opveje denne investering.

Miljøvenlig indflydelse: Ved at skifte til solenergi reducerer du din personlige CO2-aftryk og bidrager til at mindske miljøpåvirkningen. Dette er en handling, der giver en positiv indflydelse på planeten og fremtidige generationer.

Minimal vedligeholdelse: Solcelleanlæg kræver minimal vedligeholdelse. Regelmæssig rengøring og en lejlighedsvis kontrol er normalt tilstrækkeligt for at sikre optimal ydeevne.

Vi bør alle være dedikeret til at medvirke til at fremme bæredygtige og energieffektive løsninger. Samt stræbe efter at implementere innovative løsninger, der gavner miljøet. Investeringen i solceller er ikke kun en beslutning for miljøbevidste borgere, men også for dem, der ønsker at nyde økonomiske fordele og energiuafhængighed. Det er en investering i fremtiden, der giver både personlige og samfundsmæssige fordele.

12,3 kW paneler. Dette lot består af 30 stk. 410W paneler, i alt 6,56 kW
Det er monokrystallinske half cut paneler i fuld sort med sort ramme
8 kW inverter. Kvalitets inverter fra Growatt model 8000TL3-x 8. 3 faset. Høj effektivitet på op til 98,6%. 2 x MPP-trackere så paneler kan fordeles 2 sider af dit tag. Max input på 12.000W. Indbygget DC afbryder. Modellen er på positivlisten ved Green Power Denmark.