Blue City A/S

Greenmind & Blue City A/S skifter adm. direktør

Blue City opkøbte i december 2021 konkurrenten Greenmind ApS. Begge selskaber opererer indenfor køb, salg og reparation af genanvendt elektronik. Greenmind A/S, som bliver det nye fusionerede selskabs navn, består i dag af 16 butikker og en online forretning. Selskabet beskæftiger ca. 250 medarbejdere og forventer en omsætning på ca. 300 millioner i indeværende regnskabsår og et pænt positivt driftsresultat efter det horrible oprydnings- og Corona-regnskabsår 2020/21.

Tina Høgsted Svanberg, ny Adm. Direktør

Med gennemført fusion, ny strategi, nye vækstmål og en øget fokus på genanvendelse af forbruger elektronik og en deraf reduceret klimabelastning er det et naturligt tidspunkt at skifte direktør for selskaberne under fusion Greenmind og Blue City A/S. Bestyrelsesformand Morten Mathiesen udtaler ”Afgående Direktør Mikkel Fruergaard har været en stærk drivende kraft i struktureringen af Blue City og senest opkøbet af Greenmind ApS. Nu skal selskabet videre og til næste fase i rejsen, der har vi brug for andre kompetencer – og derfor sker skiftet lige nu, hvor et nyt hold skal sættes. Herefter går jagten på en ny CFO og en ny CMO, så der varsles nye spændende tider for os alle – hvor fokus er på, hvor vi skal hen og ikke hvor vi kommer fra”

De nødvendige kompetencer har bestyrelsen fundet hos den nyudnævnte adm. direktør Tina Høgsted Svanberg, som tiltræder stillingen per 01. april 2022. Tina kommer fra ledende positioner i Coop og senest som del af direktionen i Kopenhagen Fur. Tina er desuden uddannet advokat og vant til at drive processer og mennesker i samme retning.

” Jeg glæder mig meget til at stifte bekendtskab med et for mig nyt forretningsområde og møde nye kolleger. Visionen om genanvendelse af elektronik og et mere bæredygtigt forbrug er fremtidssynet og i sin start i Danmark. Jeg ser frem til at bidrage til vækst gennem bæredygtighed og stor fokus på ESG,” siger Tina Høgsted Svanberg.

Morten Mathiesen udtaler videre: ”Nogle gange er der langt tilløb til et samarbejde, andre gange meget kort. I forholdet til Tina, så har jeg egentligt jagtet hende og søgt at få hende ombord siden vores veje krydses for nogle år tilbage på en bestyrelsesuddannelse i Frankrig…… men åbenbart først nu, at tiden var rigtig. Af samme årsager, så glæder jeg mig meget til rejsen sammen med Tina og ikke mindst at sikre den ballast og fremsynethed – kombineret med et stærkt eksekveringsgen – som jeg synes kendetegner hende.”

Bestyrelsesformand: Morten Mathiesen, tlf.: 24606037 / mm@bluehouse.nu
Adm. Direktør: Tina Høgsted Svanberg, tlf.: 52214416 / ths@greenmind.dk

Tina Høgsted Svanberg, ny Adm. Direktør

Information om Blue City A/S

Blue City A/S
Brudelysvej 23
2880 Bagsværd

Blue City handler med bæredygtigt elektronik, og tror på en bæredygtig fremtid, hvor genbrug er det naturlige valg. Derfor køber og sælger vi bæredygtigt elektronik fra og til virksomheder og privatpersoner. Det har vi gjort siden 2014, hvor Blue City så dagens lys.