Formel 1, Mustang og en Austin Cooper med motorcykel-motor sælges på auktion i Randers

Den lille, røde rappe Austin Cooper Mini 850 er den første lovlige, specialbyggede Austin Mini Cooper med baghjulstræk og en centermotor på 98 hk fra en tidligere tysk registreret Honda motorcykel.

Køretøjets karosseri er teknisk identisk med en Austin Mini Cooper S, men denne enestående variant skjuler et helt særpræget og mangfoldigt indre. En virkelig kreativ genistreg vil nogen i bilverdenen mene.

I køretøjet er der monteret en bærende gitterramme, der fungerer som styrtbøjle. Cooper’en er bygget sammen af utallige forskellige stumper fra andre køretøjer og er fuldstændig justerbar overalt. Bilen kan skilles ad ved sideruderne og i bunden, så hele bagenden af karosseriet kan løftes op.

Det har taget ejeren Leif Fuhrmann fra Næstved knap 7 år at bygge bilen - og 2 ½ år at få den godkendt af Færdselsstyrelsen til kørsel på offentlig vej. Rapporten om køretøjet fra Styrelsen udgør hele 103 sider. Det er muligvis en uofficiel Danmarksrekord. Fx ligger Hot Rod-køretøjer, der alle er bygget meget om, på ca. 50-60 sider.

Den tidligere pladesmed, Leif Fuhrmann, udtaler: ”Det var bare et karosseri, jeg fik hjem i mit firma, som jeg så byggede om til at ligne en rallybil fra 1960’erne. Originalmotoren er fjernet, og pladsen anvendes i stedet til ny brændstoftank og køler m.m. Leif Fuhrmann fortsætter: ”Der skal jo lovmæssigt være bakgear i en bil, men det er der jo ikke på en motorcykel, så det lavede jeg selv. Jeg har brugt bilen til at køre ræs og bilvæddeløb i Danmark.”

Det charmerende køretøj med 68.307 km i dækkene fremstår som indregistreret, og der medfølger dansk registreringsattest. Bilen blev synet i 2021, og afgiften er betalt. En særdeles interessant automobil med sjæl!

Adm. direktør Ané Gyldholm fra Campen Auktioner A/S fortæller: ”Dette køretøj lever til fulde op til sit prædikat som ”specialkøretøj”. Sjældent har vi haft en så spændende og opsigtsvækkende, specialbygget bil på auktion. Vi kan også se, at interessen er tårnhøj for køretøjet, så det bliver interessant at følge dets videre rejse.”

Auktionskataloget favner herudover bredt og indeholder bl.a. veteranbiler, amerikanerbiler, MC’er, knallerter og cykler fx:

En virkelig fed, hvid Formel 1 Show Car. Bilen er helt tro mod Formel 1-bilerne, som de så ud omkring år 2005. Forvinge og luftindtag ligner virkelig meget Minardi/ ToroRosso-bilerne. Modellen er 1:1 uden motor.

Et fabelagtigt blikfang til en udstilling!

Et andet karakteristisk køretøj er katalognr. 16 fra 1967. Ejeren af den amerikanske muskelbil oplyser, at denne Ford Mustang Coupe oprindeligt var en ganske almindelig familiebil, der er bygget om som en vellykket efterligning af Ford Mustang GT 390 Fastback/ Shelby. Et imponerende stykke arbejde! Køretøjet er synet og indregistreret.

Herudover byder auktionen fx på en: Porsche 911 Cabriolet Targa, VW T2 Camper, Chrysler New Yorker, MG Midget, MG B GT, MG B Roadster, Triumph TR 7 Coupe, Morris Six, Morris 1000 og MC’er fra Nimbus, Honda og BMW samt FZ50, Yamaha og Puch Monza knallerter. En el-sofacykel og en BSA-cykel fuldender auktionens diversitet.

Et besøg på den fysiske auktion på Myntevej 2 i Randers lørdag den 19. november kl. 13.00 vil med garanti være en oplevelse ud over det sædvanlige. En hyggelig familieudflugt eller ven-/venindetur, som kan spices op med velsmagende grillpølser og drikkevarer fra pølsevognen i auktionshallen.

Der er gratis adgang og mulighed for at gøre en virkelig attraktiv bilhandel, da de fleste af køretøjerne sælges momsfrit. Et køb af et specialkøretøj kan være en virkelig god, langsigtet investering.

Praktisk information:

Tilmelding af specialkøretøjer modtages løbende, og kataloget opdateres herefter.

Det er muligt at forhåndsbyde på auktionen indtil torsdag den 17. november kl. 20.00. Eftersyn finder sted torsdage kl. 9-19 i Randers samt på auktionsdagen fra kl. 11.00.

Skulle du være forhindret i at deltage fysisk på auktionen, er du meget velkommen til at tilmelde dig som telefonbyder på 2271 5555 eller via mail@campenauktioner.dk senest fredag den 18. november kl. 12.00.

Pressen er meget velkommen til at komme og besigtige auktionseffekterne inden selve auktionen – og naturligvis på selve dagen, hvor der vil være rig mulighed for at fotografere køretøjerne, snakke med potentielle køber, få et lille traktement og opleve den sitrende, intense auktionsstemning. Auktionarius Finn Campen står også gerne til rådighed for interviews.

Læs mere om den fysiske auktion (8000) med specialkøretøjer på www.campenauktioner.dk.

Danfoss frigiver kvalitetsindustrimaskiner til auktion20.12.2023 12:10:01 CET | Pressemeddelelse

Danfoss har truffet beslutningen om at flytte produktionen af radiatortermostater fra Viby J til Silkeborg. I forbindelse med denne omfattende ændring har virksomheden valgt at sælge en række maskiner, som ikke følger med til den nye destination, til maskinforretning Lynderup Group. Disse maskiner har alle været i brug helt frem til den sidste dag på det nuværende sted. Nu får du chancen for at erhverve dig disse velholdte og driftssikre maskiner, da de sættes på auktion hos Campen Auktioner.

Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster7.12.2023 14:17:40 CET | Pressemeddelelse

Er der ledige pladser i whiskyskabet, bør du holde øje med auktionsnr. 9495 hos Campen Auktioner. Fra én privat samler sættes værdifulde flasker med whisky og portvin fra vikinge-kultproducent til salg. Værdien af hver enkelt flaske er særdeles høj, og både flasker samt emballage er i fineste stand. Det hele bortauktioneres til højestbydende. Alene fra den eftertragtede Highland Park-himmel er der syv flasker.

Enestående kunstskatte fra 86-årige Johannes’ gemmer dukker op på auktion4.12.2023 11:37:30 CET | Pressemeddelelse

Vi har alle hørt om skatte, der har gemt sig væk, men sjældent har en historie været så hjertevarm og personlig som den, der udfolder sig hos 86-årige Johannes Abildtrup. En ægte skattejæger i sit eget hjem har opdaget kunstværker gemt i årevis. Nu står han klar til at dele disse skatte og deres historier med verden gennem en kommende auktion. En historie om kærlighed til kunst, rejser og livets overraskelser, der ikke længere kan holdes hemmelig.