Føl, ungheste og avlshopper på auktion hos Campen Auktioner

I dag starter Campen Auktioner en særdeles interessant hesteauktion med i alt 20 katalognumre indeholdende interessante føl, ungheste, avlshopper med springafstamning samt en enkelt dressurhest.

Ståbilledet af katalognr. 15 Qvistorf Cassinina, som er mor til sølvmedaljehoppen Chasse´, som under Robin Grauff Jacobsen gik 150 cm.

Kollektionen

Kollektionen byder på særdeles interessante faderhingste og spændende hoppestammer. Både nyt og gammelt blod er stærkt repræsenteret. Iblandt de i alt 20 katalognumre finder du afkom efter bl.a.: Diamant de Semilly, Cassado Ask, Chaplin, Quibery, Million Dollar og Bubalu.

Netop denne 3-års efter Bubalu (katalognr. 8 Diamond TH) er trukket på hoppen Especiale, der selv har gået 140 cm. Flere af hendes både hel- og halvsøskende går 150-160 cm.

Katalognr. 13 valakken Dior Ffa Z er efter Dieu Merci van T&L. Også denne 4-års er ekstremt spændende, da hans mor har ikke mindre end 5 søskende, som går 145-160 cm internationalt.

Avlshopper

Avlshopperne er bestemt også værd at have for øje. Blot for at nævne nogle få findes der i kataloget bl.a. Qvistorf Cassinina (katalognr. 15), som er mor til sølvmedaljehoppen Chasse, som under Robin Grauff Jacobsen gik 150 cm. Denne hoppe er drægtig ved Jewel Ask. Også hoppen F-Diass (e. Diamant de Semilly), som er drægtig ved Conthargos, er ligeledes et interessant emne for de fleste avlere.

Dressurhest

Den alsidige kollektion byder også på den 4-årige vallak Lindegårdens Saxo (katalognr. 13a).

En gammel kending i springsporten

Som katalognr. 18 finder du hoppen Apona. Hun er mor til bl.a. Capona (140 cm) samt højaktuelle Cosmona, som netop har vundet en 5* Grand Prix i Calgary med sin amerikanske rytter Giavanna Rinaldi.

Charlotte Schreiber, hesteauktionsagent fra Campen Auktioner konkluderer: "Jeg synes, at det er en vanvittig interessant kollektion! Her burde være noget for enhver smag, uanset om man tænker i avl eller søger sin kommende sportshest.”

Dyrlægeundersøgelser

Alle dyrlægeundersøgelser finder sted mandag den 5. september 2022. Alle attester vil være at finde under hvert katalognr. på netauktion 7999 på www.campenauktioner.dk fra onsdag den 7. september 2022. Auktionsansvarlige Charlotte Schreiber oplyser: "Alle heste får foretaget kliniske undersøgelser. Derforuden får alle 2-4 års heste taget helt nye røntgenbilleder.”

Nyttige informationer

Har du spørgsmål til auktionen – eller ønsker du at besigtige hestene, inden du afgiver bud – kan henvendelse ske til Charlotte Schreiber på +45 2339 9596 eller på horses@campenauktioner.dk.

Salg finder udelukkende sted på professionelle betingelser/ erhvervsvilkår.

Se auktionen og læs alle detaljer om hestene på: https://campenauktioner.hibid.com/catalog/394760/7999-net--hesteauktion--s-nderjylland-and-fyn-/

Auktionen slutter onsdag den 14. september 2022 kl. 20.00.

Download
Hovedbillede af katalognr. 2 Confetti F. Damgaard. (Hoppeføl e. Chaplin)
Download
Ståbillede af katalognr. 13 Dior Ffa Z. Moderen til denne dejlige 4-års vallak har intet mindre end 5 søskende, der går 145-160 cm).
Download
Ståbillede af katalognr. 4 Bjerglunds Quang. Moderen til katalognr. 4 er hoved-stambogshoppen Bjerglunds Chanel, som er halvsøster til Bjerglunds Cassin, der går 150 cm.
Download

Campen Auktioner er igen klar med en fysisk auktion: Designmøbler er i højsædet29.11.2022 17:04:59 CET | Pressemeddelelse