Fire nye Netto-butikker på vej i Jylland: Salling Group overtager lejemål fra Jaco Supermarkeder

Salling Group overtager fire butikslejemål fra jysk supermarkedskæde. Butikkerne forventes at genåbne som Netto-butikker i løbet af 2019

Salling Group har netop underskrevet en aftale med Jaco Supermarkeder om overtagelsen af fire butikslejemål. Butikkerne, der ligger i Aarhus V, Randers, Hurup (Thy) og Grenå, har hidtil været drevet som en del af Meny-kæden, men lukker i løbet af foråret 2019.

Salling Groups overtagelse af lejemålene betyder imidlertid, at der også fremover vil være mulighed for lokale indkøb i de fire lokalområder – og det i topmoderne dagligvarebutikker. De fire butikker bliver nemlig ombygget til nyt Netto-koncept, som i de kommende år bliver udrullet til samtlige 500 danske butikker med et særligt fokus på frugt og grønt, sundhed og nemme måltider samt ny indretning og færre spot-varer.

Administrerende direktør i Salling Group Per Bank siger om overtagelsen:

- Vi er meget tilfredse med at sikre, at der også fremover vil være gode indkøbsmuligheder lokalt de fire steder. Det er samtidig en aftale, der gør Netto i stand til at nå endnu bredere ud med et nyt og forstærket butikskoncept, som mange af vore kunder allerede har taget rigtig godt imod i de byer, hvor vi har åbnet nye butikker.

Ombygningen forventes afsluttet, så butikkerne kan åbne som Netto i løbet af 2019. Netto åbnede i slutningen af 2018 sin butik nr. 500 og er Danmarks største dagligvarekæde.

Jaco Supermarkeder er ejet af Ida Jacobsen, som efter mange år i detailbranchen har ønsket at indstille sin dagligvareforretning og afhænde sine lejemål. Aftalen omfatter alene overtagelse af forpligtelserne i forbindelse med lejemålene og inkluderer dermed ikke køb af fast ejendom eller lignende.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er orienteret om aftalen mellem Jaco Supermarkeder og Salling Group.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.