Fire nye Netto-butikker på vej i Jylland: Salling Group overtager lejemål fra Jaco Supermarkeder

Salling Group overtager fire butikslejemål fra jysk supermarkedskæde. Butikkerne forventes at genåbne som Netto-butikker i løbet af 2019

Salling Group har netop underskrevet en aftale med Jaco Supermarkeder om overtagelsen af fire butikslejemål. Butikkerne, der ligger i Aarhus V, Randers, Hurup (Thy) og Grenå, har hidtil været drevet som en del af Meny-kæden, men lukker i løbet af foråret 2019.

Salling Groups overtagelse af lejemålene betyder imidlertid, at der også fremover vil være mulighed for lokale indkøb i de fire lokalområder – og det i topmoderne dagligvarebutikker. De fire butikker bliver nemlig ombygget til nyt Netto-koncept, som i de kommende år bliver udrullet til samtlige 500 danske butikker med et særligt fokus på frugt og grønt, sundhed og nemme måltider samt ny indretning og færre spot-varer.

Administrerende direktør i Salling Group Per Bank siger om overtagelsen:

- Vi er meget tilfredse med at sikre, at der også fremover vil være gode indkøbsmuligheder lokalt de fire steder. Det er samtidig en aftale, der gør Netto i stand til at nå endnu bredere ud med et nyt og forstærket butikskoncept, som mange af vore kunder allerede har taget rigtig godt imod i de byer, hvor vi har åbnet nye butikker.

Ombygningen forventes afsluttet, så butikkerne kan åbne som Netto i løbet af 2019. Netto åbnede i slutningen af 2018 sin butik nr. 500 og er Danmarks største dagligvarekæde.

Jaco Supermarkeder er ejet af Ida Jacobsen, som efter mange år i detailbranchen har ønsket at indstille sin dagligvareforretning og afhænde sine lejemål. Aftalen omfatter alene overtagelse af forpligtelserne i forbindelse med lejemålene og inkluderer dermed ikke køb af fast ejendom eller lignende.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er orienteret om aftalen mellem Jaco Supermarkeder og Salling Group.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

I dag fjerner føtex 87 tons plastik fra hylderne – alternativerne er klar1.1.2019 06:00Pressemeddelelse

Fra i dag, tirsdag d. 1. januar, er alt engangsservice af plastik fjernet fra hylderne i alle føtex-butikker over hele landet. I stedet finder man blandt andet tallerkner, bestik og sugerør fremstilet af hvedestrå, bambus, sukkerrør, træ og papir. Dermed sparer føtex sammen med kunderne mere end 87 tons plastik om året. Bilka og Netto følger, og det betyder en besparelse på i alt over 300 tons plastik om året