Erfaren projektleder ansat til stort byggeri i Slagelse

Karsten Nielsen er blevet ansat som projektleder hos Dansk Boligbyg i Roskilde. Hans første opgave er at lede byggeriet på Kvægtorvet i Slagelse. Karsten Nielsen har mange års erfaring som projektleder bl.a. hos HusCompagniet, hvor han var med til at opføre rækkehuse.
Karsten Nielsen ny projektleder i Dansk Boligbyg. Foto kan frit benyttes ved omtale af navnenyheden.

Karsten Nielsen er oprindeligt uddannet tømrer, men har siden 2014 arbejdet som byggeleder, først hos Georg Berg A/S, senere hos Bjørn Svendsen A/S og de seneste godt tre år hos HusCompagniet A/S.

Hos Dansk Boligbyg forventer vi at få gavn af Karsten Nielsens store ekspertise ved opførelsen af pleje-, senior-, ungdoms- og familieboliger i den nye bebyggelse på Kvægtorvet i Slagelse. Karsten Nielsen glæder sig over at være en del af det store projekt, som han ser frem til at styre sikkert i mål.

”Det er tilfredsstillende at styre et byggeprojekt fra start til slut. Det er også spændende at arbejde med mennesker og få dem til at lykkes med de projekter, vi sætter i gang. Som projektleder har man hele tiden fingeren på pulsen på byggepladsen, og det gælder om at være god til at kommunikere, så arbejdsgangene bliver optimeret, og alt falder i hak,” siger Karsten Nielsen.

Det er dog ikke kun ambitionerne om at lave et godt projekt, som driver Karsten Nielsen, også forholdet til kolleger betyder meget for arbejdsglæden.

”Vi har et super godt hold på byggepladsen i Slagelse, og stemning er god. Når man er ude på byggepladsen, og der er udfordringer, er det vigtigt, at man har et godt forhold til hinanden, så man kan løse problemerne sammen. Det er helt klart fællesskabet, der gør, at det er sjovt at gå på arbejde hver morgen, og hos Dansk Boligbyg har vi bare et virkelig godt fællesskab,” siger Karsten Nielsen.

Karsten Nielsen er 47 år og bor selv i Slagelse sammen med sin kone og parrets to drenge. Meget af fritiden bruger han udendørs, hvor han løber, cykler eller går tur i skoven eller ved stranden. Han elsker at bruge tid sammen med familien og blandt andet se sine sønner spille fodbold.