DS Smith modtager EcoVadis’ prestigefyldte platincertificering inden for bæredygtighed

Den førende emballagevirksomhed sikrer sig den højeste udmærkelse i EcoVadis’ globale bæredygtighedsvurdering, og DS Smith placerer sig dermed blandt de 1% mest bæredygtige virksomheder.

Danmarks største emballagevirksomhed, DS Smith, er blevet tildelt den prestigefyldte platincertificering af EcoVadis for sin præstation som en ansvarlig og bæredygtig virksomhed. Platincertificeringen er en opgradering fra sidste år, hvor virksomheden opnåede en guldcertificering.

Anerkendelsen placerer DS Smith blandt de mest bæredygtige virksomheder i verden, og tilhører dermed de 1% af de 75.000 bedst rangerede virksomheder vurderet af EcoVadis. Derudover rangerer DS Smith blandt de bedste 2% i sin branche.

DS Smith scorede 90% for sin præstation inden for bæredygtig indkøb, og blev anerkendt for sit program for leverandørengagement og sporbarhedscertificeringen ’FSC Chain of Custody’. Yderligere scorede DS Smith 80% på centrale miljøspørgsmål med ros for sin ”exceptionelle” rapportering.

DS Smith opnåede også anerkendelse for:

• Sit arbejde med at beskytte naturlige ressourcer som en del af virksomhedens bæredygtighedsstrategi, Now and Next.
  • Sin forpligtelse til at indkøbe 100% genbrug eller Chain of Custody-certificerede papirer
  • Sin forpligtelse til at alle anlæg lever 100% op til ISO 50001 Energy Management System- certificeringen.

EcoVadis er en af verdens mest pålidelige udbydere af bæredygtighedsvurderinger af virksomheder. Virksomheder samarbejder med EcoVadis for at opnå en mere bæredygtig økonomi med en fælles platform, universalt ratingsystem, benchmarks og værktøjer til forbedring af performance.

I sidste måned offentliggjorde DS Smith sin bæredygtighedsrapport for 2021 og annoncerede, at virksomheden havde opnået syv af sine vigtigste milepæle inden for bæredygtighed – herunder målet for den cirkulære økonomi, skovforvaltning, samfundsengagement og vandforbrug.

Marketing and Communications Manager, DS Smith Danmark

DS Smiths danske PR-bureau Mindshare:
Andreas Skafte Hedensten, Communications Partner, PR & Communications
andreas.hedensten@mindshareworld.com

Om DS Smith:

DS Smith er førende leverandør af bæredygtig, fiberbaseret emballage- og displayløsninger, som understøttes af genbrugs- og papirfremstillingsfaciliteter over hele verden. DS Smith opererer på tværs af værdikæden og på tværs af sektorer, herunder e-handel, forbrugsvarer og industri. Gennem løfter i bæredygtighedsstrategien, Now and Next, er DS Smith forpligtet til at lede overgangen til den cirkulære økonomi, samtidig med at virksomheden leverer mere cirkulære emballageløsninger til sine kunder og det bredere samfund. DS Smith har hovedkontor i London og er medlem af FTSE 100.

DS Smith Danmark har en årlig omsætning på ca. 1.2 mia. kr. og tæller ca. 650 medarbejdere fordelt på fem lokationer.

Læs mere: https://www.dssmith.com/da/packaging