Bekvemmelighedskøb øger risikoen for beskadigede leverancer på Black Friday
En undersøgelse fra emballageproducenten DS Smith viser, at halvdelen af de adspurgte europæere planlægger at bruge mere tid derhjemme grundet de aktuelle høje leveomkostninger. Tre ud af ti (29%) siger, at de i stedet for at gå ud hellere vil bruge penge på små luksusting end på større udgifter i løbet af juletiden. Situationen peger på en ny trend, der medfører bekvemmelighedskøb.
Dataene viser også, at trenden med online-bekvemmelighedskøb medfølger en øget risiko for beskadigede leverancer af blandt andet stearinlys, vin og glas, da varerne er mere skrøbelige. Alene inden for det seneste år modtog hele 34% af de europæiske onlineshoppere i gennemsnit tre leverancer med skrøbelige varer, der ankom beskadigede. Det er mere end dobbelt så mange sammenlignet med andre leverancer af varer købt online.
Michael Fisker, Head of Sales hos DS Smith Danmark, siger: “Ingen ønsker at modtage ødelagte varer, og Black Friday-trenden med bekvemmelighedskøb viser, hvor vigtigt det er, at emballagen lever op til kravene til den moderne onlineshopping. Når folk køber skrøbelige varer, skal de ikke blive skuffede ved levering, og virksomhederne skal ikke stå tilbage med store omkostninger ved erstatning.”
De økonomiske konsekvenser af beskadigede leverancer er store. Den totale omkostning for beskadigede skrøbelige varer kan beløbe sig til mere end 1,35 milliarder euro i Europa. 28% af onlineshopperne, der har modtaget beskadigede pakker, oplever irritation, 30% oplever skuffelse og 20% bliver frustrerede.
”For at undgå beskadigede varer udfører vi en række tests. Vi undersøger, hvordan pakkerne håndterer at modtage slag, at blive tabt, knust og rystet. Resultatet viser, at pakkerne ikke kræver mere emballage, men derimod smart emballage, der passer til indholdet. Vores innovationsdesignere forsker i at gøre emballagen så smart og cirkulær som mulig,” tilføjer Michael Fisker, Head of Sales hos DS Smith Danmark.
Betydningen af at modtage beskadigede varer er væsentlig. Næsten fire ud af ti (38%) forbrugere mener, at de vil tøve med at handle hos en forhandler igen, hvis de modtager et beskadiget produkt, mens 23% siger, at de aldrig vil handle hos forhandleren igen.
DS Smiths DISCS™-teknologi undersøger en pakkes rejse for at sikre, at emballagen egner sig til formålet, og at indholdet i pakkerne er sikret under hele transporten. Samtidig fjernes overflødig emballage. For at sikre, at bæredygtighed er indbygget i emballageløsningen, er 700 af DS Smiths designere uddannet i anvendelsen af de cirkulære designprincipper, som giver designerne mulighed for at overveje forskellige stadier af produktets livscyklus – herunder oprettelse, vedligeholdelse og genanvendelse.
Mere information om DISCS™- test kan findes her, og detaljer om DS Smiths Circular Economy Leadership kan findes her. De cirkulære designprincipper er beskrevet her.
Nøgleord
Kontakter
DS Smiths danske PR-bureau Mindshare:
Andreas Skafte Hedensten
Andreas.hedensten@mindshareworld.com
M +45 28 92 64 94
DS Smith Danmark
Marianne Keinicke Hansen
Marianne.keinicke.hansen@dssmith.com
M: +45 72 14 98 98
Billeder
Vedhæftede filer
Information om DS Smith
DS Smith er førende leverandør af bæredygtig, fiberbaseret emballage- og displayløsninger, som understøttes af genbrugs- og papirfremstillingsfaciliteter over hele verden.
DS Smith opererer på tværs af værdikæden og på tværs af sektorer, herunder e-handel, forbrugsvarer og industri. Gennem løfter i bæredygtighedsstrategien, Now and Next, er DS Smith forpligtet til at lede overgangen til den cirkulære økonomi, samtidig med at virksomheden leverer mere cirkulære emballageløsninger til sine kunder og det bredere samfund. DS Smith har hovedkontor i London og er medlem af FTSE 100.
DS Smith Danmark har en årlig omsætning på ca. 1.2 mia. kr. og tæller ca. 650 medarbejdere fordelt på fem lokationer.
Følg pressemeddelelser fra DS Smith
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DS Smith
Beskadigede julegaver koster virksomheder dyrt21.12.2022 09:46:14 CET | Pressemeddelelse
Julegaver købt online vil på rejsen fra webshoppen til vores hoveddør accelerere med hastigheder, der er hurtigere end en Formel 1-kører [1]. Undersøgelse viser, at g-kræfter denne jul vil skade pakker for mere end 18 milliarder euro i returomkostninger i Europa.
DS Smith ansætter ny dansk direktør11.4.2022 10:33:28 CEST | Pressemeddelelse
Emballagevirksomheden DS Smith styrker nu sin danske organisation med ansættelsen af Dan Johannessen, der tiltræder som Cluster Director og administrerende direktør i DS Smith Packaging Denmark.
DS Smith forpligter sig til 1,5 graders-målet og fremskynder planerne for CO2-reduktion24.1.2022 15:19:08 CET | Pressemeddelelse
DS Smith forpligter sig til målsætningen fra Parisaftalen, og tilpasser sine globale aktiviteter for at begrænse den gennemsnitlige temperaturstigning til 1,5 grader. Planen for 1,5 graders-målet er indsendt til validering hos Science Based Targets-initiativet (SBTi)*.
DS Smith vinder for andet år i træk en WorldStar23.12.2021 10:11:43 CET | Pressemeddelelse
DS Smith Danmark vinder for andet år i træk en WorldStar Packaging Award. Prisen tildeles DS Smiths innovative og brugeroptimerede emballageløsning til dørgreb udviklet i samarbejde med danske Carl Ras.
DS Smith udvikler prisvindende emballageløsning til den udfordrede håndværker29.11.2021 11:14:44 CET | Pressemeddelelse
DS Smith har i samarbejde med Carl Ras udviklet en ny og innovativ emballageløsning til dørgreb. Løsningen har optimeret håndværkernes arbejdsgange, reduceret mængden af defekte dørgreb og erstattet store mængder emballageplastik med klimavenlig pap.