DS Smith

DS Smith ansætter ny dansk direktør

Emballagevirksomheden DS Smith styrker nu sin danske organisation med ansættelsen af Dan Johannessen, der tiltræder som Cluster Director og administrerende direktør i DS Smith Packaging Denmark.
Dan Johannessen tiltræder som Cluster Director og administrerende direktør i DS Smith Packaging Denmark.

Den 8. april 2022 tiltræder Dan Johannessen stillingen som ny administrerende direktør hos Danmarks førende emballagevirksomhed, DS Smith Packaging Denmark. Dan Johannessen har de seneste måneder siddet som Site Manager hos DS Smith i Grenaa, men får nu det overordnede ansvar for DS Smith i Danmark.

”Dan Johannessen har med sin mangeårige og nordiske erfaring og indsigt i branchen den rette profil til at sikre DS Smiths udvikling og overgang til den cirkulære økonomi”, siger Thorbjörn Sagerström, Managing Director hos DS Smith.

”DS Smith har sat sig tungt på den grønne omstilling inden for emballage. De er med til at skubbe hele branchen i den rigtige retning med sine ambitiøse klimamål samt det strategiske fokus på cirkulær økonomi. Jeg glæder mig til at sætte mig for bordenden hos DS Smith i Danmark og sikre, at vi fortsætter som et fyrtårn for branchen”, siger Dan Johannessen.

Dan Johannessen kommer med stor erfaring inden for branchen efter 16 år som administrerende direktør hos emballagevirksomheden VPK Packaging.

Marianne Keinicke Hansen
Marketing and Communications Manager, DS Smith Danmark
Marianne.keinicke.hansen@dssmith.com
M: +45 72 14 98 98

DS Smiths danske PR-bureau Mindshare
Andreas Skafte Hedensten, Communications Partner, PR & Communications
Andreas.hedensten@mindshareworld.com
M: +45 28 92 64 94

Billeder

Information om DS Smith

DS Smith
Åstrupvej 30
8500 Grenaa

72 14 91 00https://www.dssmith.com/da/packaging

DS Smith er en førende leverandør af bølgepapemballage og POS- og displayløsninger over hele verden, understøttet af genanvendelse og papirfremstilling. DS Smith har hovedkontor i London og er repræsenteret på FTSE 100 og fokuserer på at skabe innovative bæredygtige emballageløsninger i 34 lande, der beskæftiger omkring 30.000 mennesker. Ved hjælp af den kombinerede ekspertise i sine afdelinger - herunder emballering, genbrug og papirfremstilling - samarbejder DS Smith med kunder for at levere løsninger, der reducerer kompleksiteten og leverer resultater i hele forsyningskæden. DS Smiths historie kan spores tilbage til 1940'erne, hvor DS Smith blev stiftet af Smith-familien. DS Smith Packaging Denmark har ca. 650 medarbejdere og hovedkontor i Grenaa.

Følg pressemeddelelser fra DS Smith

Flere pressemeddelelser fra DS Smith

Bekvemmelighedskøb øger risikoen for beskadigede leverancer på Black Friday24.11.2022 16:16:40 CET | Pressemeddelelse

En ny europæisk undersøgelse fra DS Smith viser, at inflationen medfører, at halvdelen af europæerne forventer at gå mindre ud i juletiden. En ny trend med bekvemmelighedskøb er opstået, hvor flere planlægger at købe mere skrøbelige boligartikler som stearinlys, vin og glas online. Mere end en tredjedel af onlineshoppere har modtaget skrøbelige varer, der er beskadiget.