Digitalisering styrkes med ny projektleder

Med ansættelsen af Liv Amalie Nybo Rohlfing som intern projektleder i Digitalisering styrker Dansk Boligbyg indsatsen inden for interne og eksterne digitaliseringsprocesser. Desuden kommer den nye projektleder til at arbejde med bæredygtighed.

Liv Amalie Nybo Rohlfing har studeret økonomi på Københavns Universitet og er netop færdiguddannet bygningskonstruktør fra VIA University College. Hos Dansk Boligbyg er hun allerede et kendt ansigt, da hun siden august 2022 har arbejdet som studentermedhjælper i digitaliseringsafdelingen i Horsens. Her er hun nu ansat som intern projektleder pr. 1. februar 2023.

Liv Amalie Nybo Rohlfing har tidligere arbejdet for Ordrestyring, der leverer software til byggebranchen. Derudover har hun under sit studie været praktikant hos Ginneruparkitekter, hvor hun har været en essentiel del af projektteamet omkring Autismecenter Nymarksvej i Fredericia, som Dansk Boligbyg nu er i gang med at opføre.

”Jeg ser frem til at være med både i frontlinjen og i kontrolrummet og til fortsat at udvide mine kompetencer inden for digitalisering af byggeri,” fortæller Liv Amalie Nybo Rohlfing og tilføjer, at hun også er glad for at være med til at videreudvikle Dansk Boligbygs arbejde med bæredygtighed.

Hos Dansk Boligbyg værdsætter hun både den åbne og ærlige dialog og følelsen af, at hendes viden og synspunkter bliver taget imod, selvom hun er den nyeste i flokken. Netop dét i kombination med frihed under ansvar betyder meget for den nyslåede projektleder.

Privat bor Liv Amalie Nybo Rohlfing i Horsens sammen med sin kæreste, hvor de netop har købt et byhus, som de er ved at renovere. I fritiden nyder Liv at dyrke både yoga og reformer.

Seniorkommunikationsrådgiver Susanne Lindø Grønbech på 4033 0555 eller sl@groenbech.com

Information om Dansk Boligbyg

Erhvervsbyvej 11
8700 Horsens

70275000https://danskboligbyg.dk

DANSK BOLIGBYG

Dansk Boligbyg a/s er blandt de 10 største hoved- og totalentreprenører i Danmark.

Virksomheden, der har speciale i bolig- og institutionsbyggerier, har som styrings-entreprenør mere end 50 bygge- og renoveringsprojekter i gang over hele landet.

Virksomheden beskæftiger over 100 medarbejdere og har en årsomsætning på ca. 2 mia. kr.

Virksomheden blev etableret i 1998 af Ole Rasmussen og Kristen Laursen og er i dag landsdækkende med syv afdelinger fordelt på kontorerne i Horsens, Aalborg, Odense og Roskilde.