DI Fyn: Biler i nødspor på E20 er kun en nødløsning

Det skal være slut med lange køer hver morgen og eftermiddag på E20 over Fyn. Det mener DI Fyn, som bakker op om regeringens forslag om at give trafikanterne på den fynske motor-vej mulighed for at køre i nødsporet i myldretiden.

- Det haster med at få lettet trafikken over Fyn. E20 skal udvides snarest muligt, så vi kan få gjort op med de kaotiske trafikforhold. Men indtil det sker, er det fint at få åbnet nødsporet for trafik, så man kan få taget toppen af den daglige trængsel. Åbningen af nødsporet er dog kun en nødløsning, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark.

En motorvej med kun to spor over Fyn gør det meget svært for virksomhederne at få gods frem og tilbage i myldretiden. Lige som det er svært at tiltrække de rigtige medarbejdere, når de risikerer at spilde halve timer i kø for at komme til og fra arbejde.

- Det er alvorligt for det fynske erhvervsliv, hvis vi ikke får anlagt det tredje motorvejsspor i første omgang på strækning fra Nr. Aaby til Odense. En åbning af nødsporet bydes velkommen, men ”nødsporløsningen” må på ingen måde forsinke den reelle udvidelse af motorvejen på Fyn, siger Poul Strandmark.

DI Fyn mener, at det haster med at få åbnet nødsporet.

- Væksten er tilbage på Fyn, men vi risikerer, at sætte opsvinget i stå, hvis ikke fremkommeligheden bliver bedre på E20. Den stigende trafik over Fyn kan blive en kedelig stopklods og betyde, at vores lokale virksomheder ikke kan imødekomme den stigende efterspørgsel, siger Poul Strandmark.

For yderligere info kontakt: Chefkonsulent Allan Munch Mortensen, mobil: 30831077.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk