Deel og verdenskendte professorer skaber laboratorie til forskning af det globale arbejdsmarked

Den internationale rekrutteringsplatform, Deel lancerer i dag oprettelsen af den nye forskningsenhed, Deel Lab for Global Employment, der, ved hjælp af data og undersøgelser, skal forbedre diskussionen om global beskæftigelsespolitik. Bag laboratoriet står professorer fra blandt andet Oxford og Yale.

San Fransisco og København - 22. december: Den internationale rekrutteringsplatform, Deel blev lanceret i Danmark i 2022. Plaformens kerneopgave er at skabe forbindelse mellem internationale virksomheder og talenter samt bistå i hele rekrutterings- og ansættelsesprocessen, fra ansættelse til afsked. Nu vil Deel, i samarbejde med professorer fra blandt andet Oxford og Yale-universiteterne, udbygge sine kompetencetilbud og skabe et center for empiriske undersøgelser, der vil forbedre rådgivningen til virksomheder og organisationer på det globale arbejdsmarked samt politiske interessanter.

Et arbejdsmarked i kraftig udvikling
Det globale arbejdsmarked er i en rivende udvikling, og særligt over de seneste tre år er situationen blevet vendt på hovedet. Dette skyldes ikke kun covid, men også udbredelsen af nye apps og projektstyringsværktøjer, som har muliggjort nye måder at arbejde sammen på. Særligt er muligheden for at arbejde hjemmefra blevet en yderst populær arbejdsform, som de fleste, der har muligheden, gør brug af. Dette understøtter Deel, der, med sin platform, gør det muligt at arbejde overalt i verden, til fordel for både den globale talentpulje og de virksomheder, der har brug for dem. Siden lanceringen af Deel, er hundredtusindvis af medarbejdere og entreprenører, fra over 100 lande, blevet hyret på platformen – på vegne af mere end 10.000 virksomheder.

Netop denne massive erfaring med global beskæftigelse har skabt en unikmarkedsposition for Deel, der nu har i sinde at udnytte den opnåede viden til at hjælpe andre institutioner med at omfavne dette nye arbejdspladsparadigme. Deel’s nye laboratorie vil anvende både Deel’s egen og andre virksomheders beskæftigelsesdata samt kunstig intelligent til at udvikle AI-drevne compliance-teknologier, der kan bidrage til den politiske diskurs om rettigheder for globale arbejdstagere, herunder projektmedarbejdere og uafhængige entreprenører. Værktøjet vil yderligere kunne undersøge måder at udvide rækkevidden af fordele, der er forbeholdt traditionelle medarbejdere - fordele som sundhedspleje, arbejdspladsforsikring, kompensation og beskatning. Deel’s nordiske chef, Daniel Eisenberg ser frem til at se de første resultater fra forskningen:

”Vi ved godt, at det globale arbejdsmarked har ændret sig, men vi ved ikke nok om hvorfor, eller hvor det er på vej hen. Derfor er Deel Lab for Global Employment et vigtigt projekt, som vil forbedre det fremtidige jobmarked for både virksomheder og talenter. Vi vil skabe en empirisk grobund for at tage nogle virkelig vigtige politiske diskussioner om arbejdsforhold i hele verden” siger han.

Stjernespækket bagland
Det nye projekt, Deel Lab for Global Employment, er bygget op af eksperter, der vil bidrage med deres indsigt og ekspertise. Den tidligere EU-embedsmand og juraprofessor ved Queens University og Cornell University, Samuel Dahan, er udvalgt til at lede initiativet. Han er i færd med at rekruttere organisationer til at bidrage til laboratoriets indsats. Yderligere består holdet af eksperter af Jeremias Prassle (professor, Oxford), Duncan Fairgrieve (professor, Kings 'Counsel, Paris Dauphine), Laura Becking (partner, global beskæftigelse, Orrick), Aymeric de Moncuit (EU-reguleringspartner, Mayer Brown), David Restrepo Amariles (professor, HEC Paris), Samuel Solomon og Jingyi Cui (ph.d.-kandidater, Yale University) og Alejandro Chetman (dekan, Torcuato Di Tella University i Buenos Aires).

Læs mere om Deel og Deel Lab for Global Employment på www.deel.com

Marie Bentsen, Grey Public på vegne af Deel Danmark
marie.bentsen@grey.com

Daniel Eisenberg, Nordisk chef for Deel

Information om Deel Danmark

Deel hjælper virksomheder med at ansætte hvem som helst, hvor som helst, gennem sin globale løsning til betalingsstyring og overholdelse af lokal compliance. Med sin platform kan virksomheder - uanset type og størrelse - ansætte, administrere og aflønne selvstændige og fuldtidsansatte i mere end 150 lande på få minutter med fuld compliance.

I dag har Deel mere end 10.000 erhvervskunder, som allerede har hyret flere hundrede tusinde medarbejdere gennem Deel. For mere information, besøg Deel.com