"De Gemte Malerier" - Tre generationers kunstskat på auktion

Campen Auktioner afholder fysisk auktion og tre tema-netauktioner over den mest sjældne kunstsamling i nyere tid!

”De Gemte Malerier” - Tre generationers indsamlede kunstskatte kommer nu på auktion

Hele tre generationer (farfar, far og søn) har i godt 95 år nøje indsamlet udvalgte malerier og sjældne Søren Brunoe tinfigurer. Dét er der kommet en stor og helt unik kunstsamling ud af.

Gallerist Lars Mikkelsen omtaler selv sin kunstskat som meget folkelig. Auktionarius Finn Campen og vurderingsekspert Steen Smedegaard betegner kunstværkerne som intet mindre end ”kunsthistorie”.

Kronen på værket er en unika kunstnerbog – den eneste af sin slags. Bogen er en smuk gæstebog, som strækker sig fra år 1948 til 1995, indeholdende finurlige kunstnerdedikationer og tilhørende håndmalede motiver fra de kunstnere, som familien har mødt gennem tiden.

Lars Mikkelsen, ejeren af de eftertragtede kunsteffekter, har efter mange overvejelser besluttet at lade værkerne leve videre hos andre samlere og kunstinteresserede. Campen Auktioner A/S har i den forbindelse fået den ære at forestå en fysisk auktion og tre tema-netauktioner med disse pragtfulde kunstværker.

Fysisk kunstauktion med ”De Gemte Malerier”:

Den fysiske auktion foregår tirsdag den 24. maj 2022 kl. 19.00 hos Campen Auktioner i Nyrup.

På den fysiske auktion vil 150 udvalgte malerier, den enestående kunstnerbog samt de 36 flotte tinfigurer fra Søren Brunoe blive sat til salg under auktionarius Finn Campen.

De sjældent flotte maleriers skabere er bl.a.: Hans Christian Rylander, Ib Eisner, Arne A. Hansen, Hardy Bonde Pedersen, Knud Bøstrup, Arling Gade, HKH Dronning Margrethes malermester Mable Rose og mange, mange flere. Der er utallige fantastiske og iøjnefaldende motiver, som straks fanger beskuerens øje.

Kunstnerbogen indeholder kompositioner med tilhørende personlige hilsner fra fx Ingeborg Debois, Carl Hertz, Carl H. Fischer, Svend Drews, Allan Karms, Søren Brunoe, samt Knud Edsberg. Et fantastisk værk som givetvis vil være eftertragtet.

De usædvanligt smukke tinfigurer er alle formet, støbt og håndmalet af den danske maler og billedhugger Søren Brunoe selv. Tinfigurerne gav Søren Brunoe til Lars Mikkelsens familie hver juleaften – en figur hver jul gennem 36 år.

Få del i denne historiske kunstskat gennem Campen Auktioner.

Forhåndsbud til den fysiske auktion kan afgives online frem til mandag 23. maj 2022 kl. 20.00 på: https://campenauktioner.hibid.com/catalog/367183/7600-fysisk--kunstauktion-momsfri--nyrup-/

Det er også muligt at byde telefonisk. Deadline for at tilmelde sig som telefonbyder er mandag den 23. maj 2022 via www.campenauktioner.dk eller på tlf. 2271 5555.

Tre netauktioner:

Udover den fysiske auktion i Nyrup (Auktion 7600) omfatter ”De Gemte Malerier” også tre tema- netauktioner bestående af i alt 300 malerier med temaerne: ”Maritim kunstauktion” (Netauktion 7601), ”Blandet løst lærreds-auktion” (Netauktion7602) og ”Malerens udstilling ramme-auktion” (Netauktion 7603).

Netauktionerne har eftersyn tirsdag den 24. maj 2022 fra kl. 16.00 – 19.00 i forbindelse med den fysiske auktion.

De interessante tema-netauktioner slutter henholdsvis den 25., 26. og 29. maj 2022 – alle kl. 19.30. Alle auktioner er momsfrie, og effekterne skal afhentes hos Campen Auktioner i Nyrup.

Udforsk alle de sjældne kunstværker på www.campenauktioner.dk

Vurderingsarrangement:

Inden afviklingen af den store fysiske auktion tirsdag den 24. maj 2022 inviterer Campen Auktioner til et spændende vurderingsarrangement med et lille traktement fra kl. 16.00 - 18.30. Her sidder den karismatiske og erfarne vurderingsekspert fra Campen Auktioner, Steen Smedegaard, klar til at vurdere kunst, design, sølvtøj, legetøj, keramik, møbler, antikviteter, lamper m.m.

Det er muligt at medbringe én fysisk effekt (eller et foto) og få en uforpligtende snak og vurdering på dagen.

Campen Auktioner i Nyrup er vært for et lille traktement på dagen.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Historien bag "De Gemte Malerier"

Ané Gyldholm
Adm. direktør

Tlf.: +45 2210 0484
Mail: ag@campenauktioner.dk

Mere end 100 specialkøretøjer under hammeren: Kom til stor fysisk specialbilsauktion i Randers lørdag den 30. april25.4.2022 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

80 års radiohistorie på netauktion: En af verdens største privatejede B&O samlinger under hammeren i Ebeltoft3.2.2022 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et livsværk kommer under hammeren. Museet Beomus’ store og unikke samling af B&O apparater bliver nu solgt på netauktion hos Campen Auktioner. Bag er Kim Klastrup, tidligere Grundfos-direktør, der har opbygget sin samling over mere end 50 år. Det er muligt at byde på auktionen indtil søndag den 20. februar, og man kan komme til eftersyn på museet lørdag den 19. februar kl. 10-15.

Spring- og dressurheste med super afstamning på netauktion hos Campen Auktioner28.8.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I forrige uge gik dyrlæge og anerkendt avler Jens Kvist bort efter længere tids sygdom. Den 14. september bliver de sidste ni heste, alle trukket ud af Jens Kvists kendte hoppestammer, solgt på netauktion ved Campen Auktioner. Hestene er alle avlet på stærke hoppestammer og kendte hingste fra de bedste europæiske avlsforbund. Der er eftersyn på hestene søndag den 12. september efter aftale.

Breeders Foal Auction er nu online ved Campen Auktioner A/S5.8.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Campen Auktioner A/S har fået samlet en rigtig interessant kollektion af føl med spændende afstamninger. På årets første følauktion ved Campen Auktioner er 11 føl samlet på Breeders Foal Auction. Auktionen slutter onsdag den 18. august 2021 klokken 20.00, og du har allerede nu mulighed for at lægge et bud på et eller flere af de spændende føl, som findes på auktion 6500, Breeders Foal Auction.