Asento Media ApS

Danskernes havetendenser har ændret sig de sidste par år

Del
Coronakrisen tvang os til at bruge halve eller hele dage hjemme i en længere periode og det bidrog blandt andet til, at vores havetendenser ændrede sig. Vores hjem og have var nemlig et af de få steder, hvor vi kunne være uden restriktioner, og hvor danskerne kunne holde en velfortjent ferie, mens alle udenlandsferie blev aflyst.

Danskerne kæler om haverne 

Da danskerne under coronakrisen blev sendt hjem fra arbejde og ikke have mange steder at befinde sig efter arbejde heller – udover at være derhjemme, så skete der noget i deres interesse. Interesserne ændrede sig og der blev pludselig brugt meget mere tid på danskernes haver. Grundene til det er flere og meget naturlige i forhold til, hvordan vores hverdage ændrede sig under coronakrisen. Først og fremmest brugte vi mere tid derhjemme, end vi har gjort før. Derfor så man også et kæmpe boom i gør-det-selv projekter – både i hus og i have. 

Det startede i de små

Haveprojekterne startede i de små, som f.eks. indkøb af krydderurter og andet spiseligt, som er sjove planter at have i haven, da det er noget, vi selv kan få gavn af. Som de små projekter lykkes, får man blod på tanden til mere og efterfølgende bliver projekterne større. Men det er ikke, fordi inspirationen blot er kommet ud af det blå. Under corona var der også tid til mere TV og her var nogle af de store hits Bonderøvens program samt andre, der har fokus på gør-det-selv projekter i haven. Efterfølgende steg interessen for haven, og så skulle vi pludselig i gang med de store bede, fliserens, plantninger og meget mere. 

Haven er vores frirum

Værdsættelsen for haverne og terrasserne er steget. Det er blevet et frirum for mange og stedet, hvor morgenkaffen nydes eller stedet, hvor en en aftendrink nydes, men der bliver grillet til gæsterne. Det er et sted, der skal vises sted og som har en lige så stor betydning for vores identitet som inden i vores hjem. Derfor er vi også mere villige til at bruge tid derude og sørge for, at den ser pæn ud – året rundt. Specielt plantecentre har mørket i boom i interessen både under og efter corona. Der er altså ingen tvivl om, at det er nye tendenser, der er kommet for at blive og danskerne kan forvente mange gode timer i deres haver med grønne planter og gør det selv projekter.

Billeder

Information om Asento Media ApS

Asento Media ApS
Asento Media ApS
Vesterbrogade 124b, 2.th
1620 København V

+45 28 30 76 92https://asentomedia.dk/

Vi er et medie bureau med kontor i Kolding og København. Siden vores stiftelse i 2015 har vi brugt hver eneste dag på hjælpe virksomheder med at opnå resultater med digital marketing. Vi arbejder med mange grene af digital marketing, og har bl.a. specialister indenfor SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og Email Marketing.

Vores kunder er alt fra små start-ups til store koncerner og offentlige institutioner. Fælles for dem alle er dog, at de er ambitiøse og vil vinde.

Følg pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Gå de danske årstider i møde med læsejl16.1.2023 10:23:56 CET | Pressemeddelelse

I Danmark er vi heldige at have 4 årstider. Det betyder også, at vejret på meget kort tid kan ændre sig og gå fra en yderlighed til en anden. Danskerne skal være klar til hurtige skift på meget kort tid – og det kan være svært, når man ikke altid kan forudsige, hvordan vejret bliver. Der er dog midler, der kan tages i brug, så du er bedst forberedt, hvad enten det er 30 graders sol eller om vinden står med stiv kuling ind fra venstre.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye