Danmarks Naturfredningsforening og Danmarks Naturfond indgår samarbejde med NIO

Den 27. september 2022 mødtes grundlægger, bestyrelsesformand og administrerende direktør for NIO, William Li, og direktør for Danmarks Naturfredningsforening Lars Midtiby for at underskrive en partnerskabsaftale om at samarbejde og fremme en bæredygtig udvikling i Danmark.

Partnerskabet mellem Danmarks Naturfredningsforening, Danmarks Naturfond og NIO bygger på et fælles værdisæt, om at skabe bedre vilkår for biodiversiteten. NIO’s Clean Parks-projekt har til formål at skabe forbedrede lokale levesteder for dyr og planter og fremme muligheder for brugerne for at udforske og opleve naturen på en bæredygtig måde. Sammen er målet at inspirere danskerne til at have større positiv indflydelse og passe bedre på naturen.

"Vi er rigtig glade for at indgå et samarbejde med en så vigtig organisation som Danmarks Naturfredningsforening og Danmarks Naturfond, så vi i NIO kan støtte biodiversiteten i Danmark. Det er en grundlæggende forudsætning for vores fremtid, at vi bidrager, hvor vi kan, og med denne alliance får NIO mulighed for at få indflydelse, hvor det betyder mest. Sammen vil vi arbejde for at sikre en varig arv, der beskytter disse områder til glæde for fremtidige generationer.Med hjælp fra Danmarks Naturfredningsforening og Danmarks Naturfonds kompetencer og viden, kan vi være med til at skabe en mere bæredygtig infrastruktur," siger grundlægger, bestyrelsesformand og administrerende direktør for NIO, William Li.

Clean Parks er et globalt miljøinitiativ skabt af NIO, som støtter beskyttelsen af ​​naturreservater og etableringen af ​​ren energi og dermed beskytter vitale økosystemer. Det er verdens første åbne platform startet af et bilfirma til beskyttelse af nationalparker og naturreservater. På globalt plan har NIO tidligere annonceret Clean Parkssamarbejder med World Wildlife Fund (WWF) og FN's Udviklingsprogram (UNDP). Clean Parks er en forlængelse af NIOs filosofi om at omfavne Blue Sky Coming, der fremmer en bæredygtig udvikling, der beskytter miljøet.

Samarbejdet skal fremme nuværende og nye initiativer med et fælles mål om at bevare og øge danskernes tilknytning til naturen på en bæredygtig måde. I nøje udvalgte beskyttede naturområder ejet af Danmarks Naturfond vil NIO give støtte til naturbeskyttelse og bidrage til at skabe en ren energiinfrastruktur der vil blive igangsat og vedligeholdt med fælles indsatsmed respekt for de enkelte økosystemer.

Partnerskabet mellem Danmarks Naturfredningsforening, Danmarks Naturfond og NIO er skabt med høje forventninger fra begge sider om at sætte baren højt og skabe en bæredygtig fremtid for den danske natur og dyreliv og omfavne Blue Sky Coming.

NIO ET7 vinder prisen ”Årets Teknologiske Frontløber” ved Auto Awards 202223.11.2022 08:50:19 CET | Pressemeddelelse

Den 23. november 2022, København – Kun få uger inden de første modeller bliver leveret til deres danske brugere, har NIOs fuld elektriske premium flagskibssedan, ET7, vundet prisen som ”Årets Teknologiske Frontløber” ved den prestigefyldte danske prisuddeling Auto Awards. I tirsdags lukkede NIO i øvrigt op for køb af ET7, som hidtil kun har været mulig at bestille igennem en subscription model. Head of User Development & User Relation Anja Bruun Meineche og Head of User Operations Rasmus Huus var på scenen og modtage prisen. Til at overrække prisen var Chefredaktør for Mobilsiden.dk Daniel Søgaard Hald, som var en del af den erfarne ekspertjury, der består af danske motorjournalister og andre bileksperter. Hertil ligger der også en offentlig afstemning bag den endelige bedømmelse, som har kåret NIO ET7 som vinderen af kategorien. Det var i et stærkt felt af nominerede fra bl.a. Mercedes Benz, Tesla og VW, at NIO ET7 løb med titlen som ”Årets Teknologiske Frontløber”. Prisen bliver give

NIO åbner op for køb på europæiske markeder21.11.2022 17:30:00 CET | Pressemeddelelse

Brugere i Tyskland, Holland, Danmark og Sverige har nu mulighed for at købe alle tre NIO-modeller; ET7, ET5 og EL7 Levering af bilerne fra købsmuligheden begynder i 2023 ET7 forsalgspris starter fra 683.900 DKKForsalgspriserne på ET5 starter fra 423.900 DKK og EL7 fra 723.900 DKK Den 21. november 2022, København – Det smarte elbilfirma NIO har afsløret yderligere detaljer for køb af alle tre modeller, ET7, ET5 og EL7 i Tyskland, Holland, Danmark og Sverige. NIO vælger nemlig, udover abonnementsmodellen, også at tilbyde købsmuligheden i Europa fra i dag, den 21. november. NIO annoncerer, at flagskibssedan ET7 er tilgængelig fra 683.900 DKK. NIO bekræfter også, at forsalgspriserne for den mellemstore smart elektriske SUV EL7, starter ved 723.900 DKK, og den mellemstore smarte elektriske sedan, ET5, starter ved 423.900 DKK (ekskl. batteri). Til disse priser har brugerne mulighed for at leje Battery-as-a-Service (BaaS) eller for en merpris købe bilen med batteri. Batteriet på 75 kWh vil væ