DanCann Pharmas administrerende direktør og stifter, Jeppe Krog Rasmussen, går all-in og freder sin aktiebeholdning i virksomheden de kommende tre år

Efter aftale med bestyrelsen i DanCann Pharma A/S har administrerende direktør Jeppe Krog Rasmussen valgt at vise sit commitment i virksomheden ved at låse sit engagement i 36 måneder med virkning fra den 31. december 2021. Jeppe Krog Rasmussen råder over 5.667.023 aktier og således over mere end 21 % af den samlede aktiekapital.

Aftalen, som Jeppe Krog Rasmussen har indgået med bestyrelsen i DanCann Pharma, indeholder en mulighed for, at direktøren må sælge en begrænset mængde af sin aktiebeholdning (10%), såfremt virksomheden indfrier nogle ambitiøse målsætninger. I øjeblikket er selskabets værdi – den såkaldte Market Cap – opgjort til omkring 144 mio. kr. Og denne værdi skal stige til 250 mio. kr. i 2022, 400 mio. kr. i 2023 og 650 mio. kr. i 2024 for at udløse salgsretten på de 10% i hvert af de tre kalenderår. Men det har direktøren ingen planer om.

- Uambitiøse 12-måneders lockup-aftaler er i min verden ikke udtryk for noget reelt langsigtet engagement - og det afspejler slet ikke mit i DanCann Pharma. Jeg har indgået den - måske - mest aggressive lockup-aftale/mekanisme nogensinde set på skandinavisk micro cap-basis for at vise mit fulde commitment i DanCann Pharma, forklarer Jeppe Krog Rasmussen og uddyber:

- Salgsrettigheden er i øvrigt blot en formalitet, som sikrer at jeg ikke er fuldstændigt bundet på hænder og fødder – og kan først blive aktuel, når vi når i mål med vores ambitiøse målsætninger..

Jeppe Krog Rasmussen stiftede DanCann Pharma i 2018 sammen med Morten Martinsen foranlediget af den danske forsøgsordning med medicinsk cannabis. I Ansager i Sydvestjylland blev lejede industrilokaler bygget om og stadig flere investorer engagerede sig løbende i den ambitiøse virksomhed. En børsnotering i november 2020 og en efterfølgende kapitalindsprøjtning gjorde det muligt for virksomheden at trykke på startknappen i de højteknologiske produktionsfaciliteter i Biotech Pharm1 og således sætte gang i testproduktionen af det biomateriale, som i 2022 skal afsættes på udvalgte eksportmarkeder.

I oktober 2021 opkøbte DanCann Pharma grossistvirksomheden CannGros og erhvervede samtidig importlicenser, som gjorde DanCann Pharma markedsledende i Danmark med rådighed over de eneste tre godkendte produkter på markedet under forsøgsordningen.

- Når vi ser bare nogle få år tilbage til dengang det hele startede, er det virkelig fantastisk, hvad vi har opnået efter at have bygget denne virksomhed op helt fra bunden. Vi har været igennem en krævende læringsproces - og det har betydet masser af hårdt arbejde, talrige søvnløse nætter og store beslutninger. Vores udvikling og vores foreløbige resultater gør, at jeg i dag står stadig med en endnu stærkere tro på, at vi for alvor vil kunne gøre en forskel for de mange patienter, der har brug for en virksomhed som vores, udtaler Jeppe Krog Rasmussen.

Således giver det rigtig god mening for Jeppe Krog Rasmussen at dedikere sig fuldt ud til virksomhedens fremtid. At være med til for alvor at høste frugterne af det store arbejde, som betyder, at 2022 bliver den foreløbige kulmination på det projekt, som blev sat i gang af de to iværksættere for lidt over fire år siden.

- DanCann Pharma er mit lille barn. Jeg har født det med mine egne opsparede penge tilbage i 2018, set det blive en teenager og snart blive en selvsikker og dedikeret voksen med en lysende fremtid. Det vil jeg bestemt ikke gå glip af, og jeg ønsker på denne måde at vise mit fulde engagement og dedikation til projektet. Jeg er overbevist om, at vi går en fantastisk fremtid i møde med nogle spændende milepæle foran os, siger DanCann Pharma stifteren.

For mere information

Om DanCann Pharma

Indfrielse af optioner styrker DanCann Pharma med mere end 9,3 millioner kr.21.1.2022 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Forleden indgik bestyrelsen i DanCann Pharma A/S en aftale med indehaverne af aktieoptioner om mulig indfrielse af deres optioner (warrants). I alt blev 1.917.271 warrants konverteret til nye aktier og det samlede antal aktier i DanCann Pharma vil efterfølgende være 28.468.289. De nyudstedte aktier udgør efter transaktionen ca. 6,7 % af det samlede antal aktier i DanCann Pharma.

DanCann Pharma A/S: Tysklands legalisering af cannabis bliver en gamechanger for hele Europa4.1.2022 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Forleden meldte den nye tyske regering ud, at den er på vej med en legalisering af kontrolleret salg af cannabis til voksne til rekreative formål. Vurderingen syd for grænsen er, at den tyske stat kan tjene 4,7 milliarder euro (cirka 35 milliarder kroner) årligt på at gennemføre en legalisering. Beslutningen om at legalisere cannabis forventes at få stor betydning for resten af Europa.

DanCann Pharma A/S: Positiva data från kliniska försök med QIXLEEF™ ger hopp till cancerpatienter med genombrottssmärtor3.12.2021 09:05:00 CET | Pressemeddelelse

DanCann Pharma skrev den 5 maj 2021 avtal med kanadensiska Tetra Bio-Pharma gällande exklusiv distribution av de cannabinoidbaserade läkemedlen Reduvo™ Adversa® och Qixleef™ i Danmark, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. Tetra Bio-Pharma kommunicerade i måndags positiva inledande data från sina pågående kliniska fas 2-studier med QIXLEEF™ för användning mot genombrottssmärtor hos cancerpatienter.

DanCann Pharma A/S: Positive data fra kliniske forsøg med QIXLEEF™ giver håb for kræftpatienter med gennembrudssmerter3.12.2021 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

DanCann Pharma underskrev den 5. maj 2021 en aftale med canadiske Tetra Bio-Pharma vedrørende eksklusiv distribution af de cannabinoidbaserede lægemidler Reduvo™ Adversa® og Qixleef™ i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Tyskland. Tetra Bio-Pharma meldte mandag ud om positive indledende kliniske data fra sine igangværende kliniske fase 2-studier med QIXLEEF™ til brug mod gennembrudssmerter hos kræftpatienter.