DanCann Pharmas administrerende direktør: Fokus på at styrke organisationen og skabe vækst i CannGros

På DanCann Pharmas generalforsamling onsdag den 27. april var et af punkterne på dagsordenen ”valg til bestyrelsen”. Og Jeppe Krog Rasmussen havde besluttet sig for ikke at genopstille for at kunne fokusere 100% på sit virke som administrerende direktør.

Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør hos DanCann Pharma

I forbindelse med DanCann Pharmas introduktion på den svenske Spotlight børs i november 2020 blev Jeppe Krog Rasmussen som 25-årig en af de yngste til at børsnotere en virksomhed. Siden har hans engagement i virksomheden både inkluderet at være administrerende direktør og bestyrelsesmedlem, men et øget forretningsomfang i en bio-pharma virksomhed i rivende udvikling betyder, at Jeppe Krog Rasmussen har valgt at udtræde af bestyrelsen for at fokusere på rollen som administrerende direktør.

- I DanCann Pharmas bestyrelse har vi haft fordelt opgaverne, så jeg primært har skullet varetage arbejdet med investor relations, hvilket altid har ligget mit hjerte nært. Imidlertid har vi nu fået mulighed for at hente den erfarne investeringsprofil Tue Østergaard ind i bestyrelsen, og det er lidt af et scoop for os, fortæller Jeppe Krog Rasmussen.

DanCann Pharma blev stiftet i 2018 og har siden taget kæmpeskridt på vejen mod at etablere sig som producent og forhandler af produkter på markedet for medicinsk cannabis. I oktober 2021 opkøbte DanCann Pharma grossistvirksomheden CannGros og blev med et slag markedsleder med licens- og salgsrettigheder for de tre tilgængelige produkter på markedet under den danske forsøgsordning. Næste skridt er den kommende EU-GMP (Good Manufacturing Practice) godkendelse af produktionsfaciliteterne og Lægemiddelstyrelsens godkendelse af et olieekstraheret produkt.

- DanCann Pharma undergår i denne periode en forandring fra at være et ambitiøst projekt til en vækstvirksomhed i drift. Vi har det seneste år oprustet markant med nøglepersoner både i organisationen og i bestyrelsen, og vi stiler mod at kunne have en topprofessionel tilgang til alt, hvad vi gør. Det forventer vores mange investorer, som loyalt bakker op og udviser stor tiltro til vores udviklingspotentiale, pointerer DanCann Pharma direktøren.

Når Lægemiddelstyrelsen har godkendt DanCann Pharmas produktionsfaciliteter, står virksomheden over for sin hidtil største milepæl, når det første batch af egenproduceret biomateriale skal være klar til levering til udvalgte eksportmarkeder. Sideløbende skal datterselskabet CannGros integreres i DanCann Pharma og ambitionsniveauet er højt. Både i forhold til at fastholde CannGros’ stærke markedsposition og for at udnytte virksomhedens store udviklingspotentiale fuldt ud.

- Vi har netop ansat en stærk brancheprofil, Louise Conradsen, som administrerende direktør i CannGros. Da vi købte selskabet, betød det, at DanCann Pharma fik koblet det ønskede kommercielle ben på, og det skal vi i fællesskab udvikle og styrke. Ansvaret for den opgave er i trygge hænder hos Louise, og jeg forventer mig meget af vores kommende samarbejde, udtaler Jeppe Krog Rasmussen og fortsætter:

- CannGros har vist sig at være et rigtig stærkt opkøb og en vigtig tilføjelse til vores virksomhed. Opkøbet har gjort os i stand til at komme markant hurtigere på markedet ved at købe en allerede eksisterende platform og alt hvad der hører til her, såsom knowhow, produkter, pipeline og et etableret kvalitetssystem. Alt i alt har det vist sig at være lidt af et scoop – også ud fra et prismæssigt aspekt, hvis man sammenligner med andre pharma-baserede virksomheders prisstandarder, siger Jeppe Krog Rasmussen.

- Når markedet ikke hører fra os i et stykke tid, så er det bestemt ikke ensbetydende med dårligt nyt. Tværtimod, for forretningen kører derudad og vi har travlt med at videreudvikle og styrke organisationen med henblik på at skabe flotte resultater, slutter DanCann Pharma-direktøren.

Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør hos DanCann Pharma

DanCann Pharma sætter nye branchestandarder efter imponerende testresultater: Et produkt fri for kontaminering uden brug af bestråling16.5.2022 11:00:19 CEST | Pressemeddelelse

Der er lige nu stor efterspørgsel efter cannabis-biomateriale, og specielt THC-potente råvarer er i meget høj kurs. Tetrahydrocannabinol (THC) er et af de aktive stoffer som udvindes fra cannabis, og hos DanCann Pharma er det lykkedes at udvinde bio-materiale med et meget højt indhold af THC. Nu viser flere tests, at produkterne også er helt fri for kontaminering. Uden brug af bestråling.

DanCann Pharma A/S underskriver hensigtserklæring med Aureum Pharma AB om eksklusive produktrettigheder på det svenske marked for SEK 37 millioner12.5.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse