DanCann Pharma A/S underskriver hensigtserklæring med Aureum Pharma AB om eksklusive produktrettigheder på det svenske marked for SEK 37 millioner

Angelica Örnell, COO hos Aureum Life, var sammen med Aureum Pharmas ledergruppe for nylig  på besøg i Ansager. Her sammen med Jeppe Krog Rasmussen og Morten Martinsen fra DanCann Pharma.
Angelica Örnell, COO hos Aureum Life, var sammen med Aureum Pharmas ledergruppe for nylig på besøg i Ansager. Her sammen med Jeppe Krog Rasmussen og Morten Martinsen fra DanCann Pharma.

Aftalen er skitseret til at løbe over en periode på tre år med mulighed for, at begge parter kan udnytte en option til at forlænge med et år. Økonomisk indeholder aftalen en minimumsforpligtelse på SEK 37 mio. for hele perioden, og det er endvidere aftalt, at Aureum Pharma kan opnå eksklusivrettigheder på det svenske marked, såfremt virksomheden aftager en fastsat årlig minimumsmængde.

Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør i DanCann Pharma, er meget tilfreds med at svenske patienter i nær fremtid får adgang til DanCann Pharmas kvalitetssikrede og standardiserede produkter.

- Jeg er glad for, at svenske patienter i nær fremtid vil få adgang til vores produkter. Kvalitetssikrede, standardiserede, ensartede og rene produkter, som vi er i stand til at fremstille uden nødvendigvis at bruge stråling, hvilket er meget unikt i branchen. Vi er i fuld gang med at øge patienternes adgang til behandling med brug af vores produkter ved at etablere os på flere europæiske markeder, og det forventer vi at kunne fortælle mere om snarest. Vi har dog en særlig tilknytning til Sverige, som er hjemlandet for mange af vores investorer, og vi er stolte over at kunne offentliggøre denne hensigtserklæring med Aureum Pharma, som snarest vil blive afløst af en bindende aftale.

Produktporteføljen består af DanCann Pharmas registrerede produktnavne Tetracanoid®, Bidiocanoid®, Mixcanoid®, Varincanoid® og Bigerolcanoid®, som er under udvikling og som er baseret på de aktive stoffer Tetrahydrocannabinol (THC), Cannabidiol (CBD), Tetrahydrocannabivarin (THCV) og Cannabigerol (CBG).

DanCann Pharma garanterer, at produkterne er fremstillet i henhold til dansk lovgivning, med retningslinjer fastsat fra Lægemiddelstyrelsen og efter EU-standarder for god fremstillingspraksis (EU-GMP).

- Medicinske cannabisprodukter af høj kvalitet er essentielle for mange patienter, og i den forbindelse vil DanCann Pharma kunne bidrage markant på det svenske marked i fremtiden. Vi ser frem til at introducere kvalitetsprodukterne for de mange svenske patienter, som kan have gavn af behandling med nye medicinske cannabisløsninger, siger Therese Nader, som er administrerende direktør for Aureum Pharma.

DanCann Pharma A/S og Aureum Pharma AB forventer, at leverancerne påbegyndes i 2023.

Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør hos DanCann Pharma, tlf.: 2963 6920.

DanCann Pharma A/S indstiller Tue Østergaard til bestyrelsen på selskabets ordinære generalforsamling i slutningen af april13.4.2022 11:31:32 CEST | Pressemeddelelse

Den ambitiøse Pharma virksomhed kan se frem til at styrke bestyrelsens kompetencer yderligere med tilknytningen af en stor profil fra det danske og skandinaviske investor-miljø. Tue Østergaard, som er administrerende direktør i HC Andersen Capital, er på valg til bestyrelsen ved DanCann Pharmas generalforsamling den 27. april.