DanCann Pharma A/S underskriver aftale med WEECO Pharma GmbH til en værdi af 40 mio. kr.

DanCann Pharma A/S har indgået en leveringsaftale med WEECO Pharma, som er en af ​​de førende importører og distributører af medicinsk cannabis i Tyskland. Aftalen omfatter levering til det tyske marked for perioden 2023 til 2025.

WEECO Pharma er positioneret som en one-stop-shop og tilbyder multi-brand medicinsk cannabis med et distributionsnetværk, der omfatter direkte forbindelser til apoteker, cannabisleverandører og distributører, samt adskillige farmaceutiske grossister. I løbet af de sidste fem år har WEECO Pharma indgået partnerskab med flere førende cannabisvirksomheder og er blevet en af ​​nøglespillerne i cannabisindustrien i Tyskland og Europa.

DanCann Pharma har indgået en aftale om at sælge og eksportere blomsterprodukter til WEECO Pharma med hovedfokus på Tetrahydrocannabinol (THC) som aktivt indholdsstof. WEECO Pharma vil købe, importere, pakke, markedsføre og distribuere produkterne til den europæiske markedsplads for medicinsk cannabis. Aftalen er ikke-eksklusiv og er gældende for en 3-årig periode (36 måneder) for årene, 2023, 2024 og 2025 med et bindende tilsagn på i alt ca. 40 mio. kr. Udgangspunktet for perioden, som er 2023, starter lavere, hvorefter volumen stiger over 2024 og 2025.

DanCann Pharma er i aftaleperioden kontraktligt forpligtet til at garantere, at produkterne er fremstillet i henhold til dansk lovgivning, med retningslinjer fastsat fra Lægemiddelstyrelsen, herunder gældende EU-regler for god landbrugspraksis (GACP) og god fremstillingspraksis (EU-GMP).

De to virksomheder forventer, at den første levering finder sted i løbet af maj 2023, når DanCann Pharma har opnået alle nødvendige godkendelser og dokumentation af produkternes stabilitet og kvalitet.

- Det er en fornøjelse at indlede et samarbejde med WEECO Pharma-teamet, som er indbegrebet af professionalisme. WEECO Pharma er en særdeles kompetent virksomhed og har et professionelt team med en positiv og fremadstræbende tilgang. Et langsigtet partnerskab er baseret på tillid og fælles værdier, og i DanCann Pharma er vi mere end tilfredse med denne underskrevne aftale, og vi ser frem til de kommende års tætte samarbejde, fortæller Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør i DanCann Pharma, og uddyber:

- Det er én af ​​vores første store bindende aftaler, men langt fra den sidste. Vi er glade for at aftalen er kommet på plads, og den viser tydeligt, at vi som selskab nu står over for et kommercielt paradigmeskifte, hvor vi med udgangspunkt i de store investeringer i vores produktionsfacilitet Biotech Pharm1 skal til at fokusere på salg og distribution af ingredienser til kunder og patienter rundt om i Europa. Succes i Tyskland, det største marked for medicinsk cannabis i Europa og globalt, er vejen til succes i Europa, og at ved vise DanCann Pharma-flaget gennem WEECO Pharmas stærke distributionsnetværk og deres medicinske cannabis-salgsteam sikrer vi, at vi bliver en profileret, betydelig leverandør til Tyskland.

Også hos DanCann Pharmas kommende samarbejdspartner syd for grænsen er der store forventninger til det kommende samarbejde.

- Vi er meget glade for at kunne starte vores partnerskab med DanCann Pharma og tilføje dem til vores gruppe af udvalgte producenter og samarbejdspartnere på området for medicinsk cannabis. DanCann Pharma er et professionelt, meget vidende team, der deler den samme vision og passion som os, og vores kunder vil få stor glæde af DanCann Pharmas leverancer af medicinsk cannabis af fremragende kvalitet. Vi ser frem til at arbejde og vokse sammen - og at kunne tilbyde vores patienter en bedre livskvalitet, udtaler Rene Zix, som er salgschef hos WEECO Pharma GmbH.

Jeppe Krog Rasmussen, administrerende direktør hos DanCann Pharma, e-mail: jkr@dancann.com,  tlf.: 2963 6920.

DanCann Pharma: En stærk og voksende organisation skal indfri de store kommercielle ambitioner10.11.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lige nu gennemfører DanCann Pharma A/S en fortegningsemission med henblik på at tilføre yderligere kapital til virksomheden. Emissionen, som løber indtil fredag den 11. november kl. 17, er på forhånd 77% garanteret og skal - hvis fuldt tegnet - tilføre 28,5 millioner kr. til virksomhedens forretningsområder. Såfremt transaktionen tegnes fuldt, vil dette være tilstrækkeligt indtil DanCann Pharma rammer break-even. Det forventer virksomheden vil ske i løbet af 2024.