DanCann Pharma A/S styrker bestyrelsen med den erfarne investeringsprofil Tue Østergaard

På DanCann Pharmas ordinære generalforsamling onsdag den 27. april blev Tue Østergaard, som er administrerende direktør i HC Andersen Capital, valgt ind i selskabets bestyrelse.

Fra venstre mod højre: Tue Østergaard, nyvalgt bestyrelsesmedlem i DanCann Pharma,  administrerende direktør Jeppe Krog Rasmussen og bestyrelsesformand Carsten Trads
Fra venstre mod højre: Tue Østergaard, nyvalgt bestyrelsesmedlem i DanCann Pharma, administrerende direktør Jeppe Krog Rasmussen og bestyrelsesformand Carsten Trads

Et år med masser af travlhed og udvikling af både organisationen, produktionsfaciliteterne og omfanget af forretningen. Det var hovedtemaet, da bestyrelsesformand Carsten Trads aflagde beretning på DanCann Pharmas generalforsamling i Ansager onsdag formiddag. Idriftsættelsen af Biotech Pharm1 i foråret 2021 og de første testproduktioner i faciliteterne var store milepæle i den unge virksomheds historie, mens efterårets opkøb af grossistvirksomheden CannGros og den nyerhvervede position som markedsleder for produkter under den danske forsøgsordning for medicinsk cannabis, naturligvis også blev fremhævet som en stor og vigtig begivenhed.

I forbindelse med valget til bestyrelsen kunne Carsten Trads byde velkommen til Tue Østergaard. Den erfarne investeringsprofil, som er administrerende direktør i hastigt voksende HC Andersen Capital, har i løbet af ganske kort tid engageret sig som investor, stifter, rådgiver, mentor og bestyrelsesmedlem i en række virksomheder med nye, innovative teknologier og forretningsmodeller. Og han har ifølge bestyrelsesformanden den helt rigtige profil i forhold til at bringe værdifulde erfaringer og konstruktive ideer ind i DanCann Pharma.

- Jeg glæder mig meget til at indtræde i bestyrelsen for DanCann Pharma. Jeg bakker fuldt og helt op om DanCann Pharmas vision og den spændende, ambitiøse vækstrejse, som virksomheden er på - og jeg ser frem til at bidrage med det, jeg kan. Jeg har lært selskabet at kende over det sidste års tid og er meget imponeret over, hvor langt DanCann Pharma er nået på relativt kort tid, fortæller DanCann Pharmas nye bestyrelsesmedlem Tue Østergaard.

Carsten Trads er glad for Tue Østergaards indtræden i DanCann Pharmas bestyrelse og glæder sig til samarbejdet.

- Med sine mange års erfaring på direktionsniveau og med ledelses- og bestyrelsesroller i adskillige virksomheder har Tue den nødvendige ekspertise til at bidrage til den videre udvikling af DanCann Pharmas forretning. Vi er således i fuld gang med at styrke virksomheden både på bestyrelsesniveau og i organisationen, hvor vi er lykkedes med at tiltrække stærke profiler til vigtige funktioner. Samtidig nyder vi stor opbakning fra vores efterhånden omfattende investorkreds, som tæller mere end 4.000 investorer, udtaler Carsten Trads.

DanCann Pharmas stifter og hovedaktionær Jeppe Krog Rasmussen har valgt ikke at genopstille til bestyrelsen for at kunne lave en professioneladskillelse mellem arbejdet i direktionen og bestyrelsen.

- Det har været en kæmpe lærerig proces at sidde i bestyrelsen og jeg vil fortsat sidde med ved bestyrelsesbordet som selskabets administrerende direktør - og vil naturligvis fortsat blive hørt som selskabets største aktionær og stifter af selskabet. Når det er sagt, så føler jeg også et ansvar for at trække en professionel og faglig streg mellem ledelse og bestyrelse. DanCann Pharma har nået en vis størrelse, og har en stor kreds af investorer, og derfor skal bestyrelsen med input fra direktionen kunne træffe de bedste og mest objektive beslutninger for virksomheden, pointerer Jeppe Krog Rasmussen

Efter generalforsamlingen konstituerede den nye bestyrelse sig med Carsten Trads som formand, Christian Carlsen som næstformand og Magnus Østergaard Dahlmann, Per Wester og Tue Østergaard som menige medlemmer.

DanCann Pharma sætter nye branchestandarder efter imponerende testresultater: Et produkt fri for kontaminering uden brug af bestråling16.5.2022 11:00:19 CEST | Pressemeddelelse

Der er lige nu stor efterspørgsel efter cannabis-biomateriale, og specielt THC-potente råvarer er i meget høj kurs. Tetrahydrocannabinol (THC) er et af de aktive stoffer som udvindes fra cannabis, og hos DanCann Pharma er det lykkedes at udvinde bio-materiale med et meget højt indhold af THC. Nu viser flere tests, at produkterne også er helt fri for kontaminering. Uden brug af bestråling.

DanCann Pharma A/S underskriver hensigtserklæring med Aureum Pharma AB om eksklusive produktrettigheder på det svenske marked for SEK 37 millioner12.5.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse