DanCann Pharma A/S runder 100 millioner kr.

Fra den 31. oktober til den 11. november har DanCann Pharma gennemført en fortegningsemission. Resultatet lyder på 21,9 millioner kr. som primært skal bruges til at sikre EU-GMP-godkendelse af virksomhedens produktionsfaciliteter, intensivering af udviklingsaktiviteter, introduktion af nye produkter på markedet og tilbagebetaling af lån.

Siden stiftelsen i 2018 har den ambitiøse bio-pharma virksomhed rejst mere end 100 millioner kr. som blandt andet er investeret i etablering af high-end produktionsfaciliteter i Ansager i Sydvestjylland. DanCann Pharma forventer at få EU-GMP (Good Manufactoring Practice) godkendelse af faciliteterne i 2022 efter en kommende inspektion fra Lægemiddelstyrelsen.

I henhold til DanCann Pharmas planer skal virksomheden påbegynde levering af egenproduceret biomateriale i andet kvartal af 2023. I efteråret har virksomheden indgået leveringsaftaler med tyske WEECO Pharma og med Storkpharm fra Polen og har således afsat en stor del af den kommende produktion et par år frem i tiden. Samtidig leverer DanCann Pharma via sit datterselskab CannGros importerede medicinske cannabisprodukter til danske apoteker under den danske forsøgsordning, og virksomheden forventer at tilføje yderligere produkter i porteføljen end de tre, som patienterne har adgang til i dag.

- Vi har en målsætning om at gøre en forskel for de mange patienter, som af forskellige årsager er ladt i stikken af det etablerede sundhedssystem. Vi ønsker at sørge for mere oplysning om de positive egenskaber ved medicinsk cannabis, vi vil være med til at uddanne sundhedspersonalet og aflive den stigmatisering, som stadig er forbundet med medicinsk cannabis, pointerer Jeppe Krog Rasmussen.

Jeppe Krog Rasmussen kan på bagkant af fortegningsemissionen konstatere, at der har været stor intern økonomisk opbakning til DanCann Pharma, og det glæder den administrerende direktør.

- Både i bestyrelsen, i den daglige ledelse og blandt medarbejderne i virksomheden har der været en stor interesse for at investere i DanCann Pharma – og det er jeg både glad for og meget stolt af. Vi er nået rigtig langt på ganske kort tid og står umiddelbart foran det næste store skridt på vores vækstrejse, når vi efter EU-GMP-godkendelsen går fra ”projektmode” til egentlig drift. DanCann Pharma er en virksomhed, hvor vi i fællesskab arbejder for et formål, som vi virkelig brænder for – og engagementet fra alle i og omkring virksomheden kommer hver dag meget tydeligt til udtryk, fortæller han.

I forbindelse med fortegningsemissionen udstedes ca. 36,5 mio. nye aktier i DanCann Pharma, hvorefter det samlede antal aktier pr. 11. november 2022 udgør ca. 65 mio. stk.

For mere information

Founder and CEO

DanCann Pharma: En stærk og voksende organisation skal indfri de store kommercielle ambitioner10.11.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lige nu gennemfører DanCann Pharma A/S en fortegningsemission med henblik på at tilføre yderligere kapital til virksomheden. Emissionen, som løber indtil fredag den 11. november kl. 17, er på forhånd 77% garanteret og skal - hvis fuldt tegnet - tilføre 28,5 millioner kr. til virksomhedens forretningsområder. Såfremt transaktionen tegnes fuldt, vil dette være tilstrækkeligt indtil DanCann Pharma rammer break-even. Det forventer virksomheden vil ske i løbet af 2024.

DanCann Pharma A/S forventer at få EU-GMP-godkendelse inden udgangen af ​​2022 efter inspektion fra Lægemiddelstyrelsen i Q4-20228.11.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tidligere i år søgte DanCann Pharma om godkendelse af produktionsfaciliteterne Biotech Pharm1. Lægestyrelsen har meddelt virksomheden, at inspektionen vil finde sted i 4. kvartal 2022. Godkendelsen bliver den hidtil vigtigste milepæl for DanCann Pharma og åbner yderligere markedsmuligheder for den ambitiøse bio-pharma virksomhed.