DanCann Pharma A/S indsender ansøgning til Lægemiddelstyrelsen om tilladelse til at producere mellemprodukter med cannabis

KØBENHAVN, 17. december 2020 - DanCann Pharma A/S (“DanCann Pharma”) (SS: DANCAN), et dansk farmaceutisk bioteknologiselskab, meddelte i dag, at det har indsendt en ansøgning til Lægemiddelstyrelsen (LMST) til godkendelse af tilladelse til at producere mellemprodukter med cannabis.

Den 1. januar 2018 blev den 4-årige forsøgsordning med medicinsk cannabis indført. Lægemiddelstyrelsen udsteder i den forbindelse tilladelse til fremstilling af cannabismellemprodukter i henhold til § 9 stk. 1 i lov om forsøgsordning med medicinsk cannabis.

Import, fremstilling og eksport af cannabisudgangsprodukter samt fremstilling af cannabismellemprodukter er alle aktiviteter som fremgår på tilladelse til fremstilling af cannabismellemprodukter.

Kommentar fra CCO

Kommerciel ansvarlig (Chief Commercial Officer) hos DanCann Pharma, John Morell Frellsen, udtaler: ”Dette er et vigtigt skridt i vores bestræbelser på at bringe en lang række medicinske cannabisprodukter på markedet i Danmark. I dag er det vanskeligt for både læger og patienter at få adgang til medicinsk cannabis i forskellige former, og af samme grund er vi her for at ændre på dette”, kommenterede John Morell Frellsen.

Om DanCann Pharma A/S

DanCann Pharma A/S (SS: DANCAN) blev grundlagt i 2018 og er en dansk farmaceutisk bioteknologivirksomhed drevet af cannabinoider. DanCann Pharma er et vertikalt integreret, licenseret produktions- og distributionsselskab med base i Danmark. Virksomheden fokuserer på at udvikle, fremstille og markedsføre nye terapeutiske cannabinoider i en bred vifte af sygdomsområder.

For yderligere information, kontakt venligst:

E-mail: jkr@dancann.com
Website: www.dancann.com

DanCann Pharma og canadiske Tetra Bio-Pharma har underskrevet en aftale om eksklusiv distribution af produkter i Skandinavien og Tyskland5.5.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

DanCann Pharma kan onsdag offentliggøre, at det ”Letter of Intent”, som virksomheden og Tetra underskrev i januar, nu har udmøntet sig i en konkret samarbejdsaftale, der giver den ansagerbaserede medicinalproducent eksklusiv ret til distribution af de cannabinoid-baserede lægemidler Reduvo ™ Adversa® og Qixleef ™ i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Tyskland.