DanCann Pharma A/S har ansat den erfarne brancheprofil Charlotte Hagedorn Jørgensen som ny Head of Quality Assurance

Charlotte Hagedorn Jørgensen slutter sig til DanCann Pharma-teamet som virksomhedens Head of Quality Assurance. Hun får som sit primære ansvar at håndtere den fortsatte implementering af relevante kvalitetssystemer i henhold til standarder såsom GMP og GDP.

Charlotte Hagedorn Jørgensen har en dokumenteret baggrund inden for Quality Assurance og kommer til DanCann Pharma fra et job som fagkyndig person hos Mezina A/S. Hun har mere end 20 års erfaring fra arbejdet med GMP, GDP og generelle farmaceutiske problemstillinger og har ved flere lejligheder været drivkraften bag startups, der har udviklet sig til internationale succeser på farma-området, som for eksempel 2Care4 ApS. Hendes iværksætterånd og store ambitioner om at gøre en forskel vil være et væsentligt aktiv for DanCann Pharma.

Hun ser frem til at bidrage til udviklingen af ​​DanCann Pharma som en vigtig bidragyder med en lysende fremtid på det danske og internationale marked.

- DanCann Pharma er en ung og ambitiøs virksomhed med et meget dedikeret team af medarbejdere. Da jeg fik muligheden, var det en nem beslutning for mig at blive en del af virksomheden. Den næste periode vil bestå af flere vigtige milepæle, og heldigvis kan jeg bidrage med min track-record, ekspertise og viden om forskellige kvalitetsrelaterede problemstillinger. Jeg er en dedikeret iværksætter og meget stolt over at være en del af DanCann Pharma-teamet, som deler en så stærk passion for at forbedre livskvaliteten for patienter med udfordringer. Jeg ser frem til de spændende tider, der venter, fortæller Charlotte Hagedorn Jørgensen.

Sarah Mai Lykke-Kjeldsen, som er driftsdirektør (COO) hos DanCann Pharma, glæder sig til samarbejdet med sin nye kollega:

- Charlottes knowhow og erfaring med GMP, GDP og Quality Assurance vil være et væsentligt aktiv for DanCann Pharma og vil hjælpe os med at tage et stort skridt i retning af at opfylde vores ambitioner om at have en topprofessionel organisation med moderne faciliteter og dygtige medarbejdere. Kvalitetssikring er afgørende for at nå vores mål, og vi er meget begejstrede for udnævnelsen af ​​Charlotte som leder af denne afdeling. Jeg ser meget frem til at arbejde tæt sammen med hende, udtaler Sarah Mai Lykke-Kjeldsen.

Charlotte Hagedorn Jørgensen starter hos DanCann Pharma den 2. september 2022.

Sarah Mai Lykke-Kjeldsen, driftsdirektør (COO) hos DanCann Pharma, tlf.: 5163 1766, mail: sml@dancann.com

DanCann Pharma: En stærk og voksende organisation skal indfri de store kommercielle ambitioner10.11.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lige nu gennemfører DanCann Pharma A/S en fortegningsemission med henblik på at tilføre yderligere kapital til virksomheden. Emissionen, som løber indtil fredag den 11. november kl. 17, er på forhånd 77% garanteret og skal - hvis fuldt tegnet - tilføre 28,5 millioner kr. til virksomhedens forretningsområder. Såfremt transaktionen tegnes fuldt, vil dette være tilstrækkeligt indtil DanCann Pharma rammer break-even. Det forventer virksomheden vil ske i løbet af 2024.