DanCann Pharma A/S ansætter Sarah Mai Lykke-Kjeldsen som driftsdirektør

DanCann Pharma A/S blev dannet i 2018 og har siden gennemgået en omfattende udviklings- og modningsproces. Efter etableringen af produktionsfaciliteterne Biotech Pharm1 og sidste års opkøb af grossistvirksomheden CannGros har den ambitiøse pharma-virksomhed nu fokus på styrke organisationen med henblik på at sikre en stabil fremtidig drift. Og det skal Sarah Mai Lykke-Kjeldsen medvirke til.

Sarah Mai Lykke-Kjeldsen tiltræder den 1. april som driftsdirektør hos DanCann Pharma A/S

Sarah Mai Lykke-Kjeldsen har en MSc i Economics and Business Administration fra Syddansk Universitet i Kolding og har sine styrker på områder som ledelse/forandringsledelse, organisatorisk udvikling og projektledelse.

Hun kommer til DanCann Pharma med en bred lederfaring og senest har hun været Business Development Lead hos Education Esbjerg, hvor hun har været ansvarlig for forretningsudvikling på Education Esbjerg fyrtårnsprojekt, som er et start-up projekt på tværs af uddannelser, studerende og virksomheder. Før denne ansættelse har hun i en lang periode været leder af forskellige afdelinger i energi- og televirksomheden Norlys, som er et resultat af en fusion mellem midtjyske Eniig og SE fra Esbjerg.

Hos DanCann Pharma glæder administrerende direktør Jeppe Krog Rasmussen sig til styrkelsen af virksomhedens ledelse:

”DanCann Pharma er en videnstung virksomhed med masser af dynamik. Vi er i gang med at transformere os fra projekt til drift, og i den forbindelse bliver Sarah en absolut nøgleperson med sin strukturerede tilgang til projekt- og virksomhedsledelse.”

I den nærmeste fremtid vil topprioriteten hos virksomheden være at få færdiggjort arbejdet med EU-GMP-godkendelsen af DanCann Pharmas produktionsfaciliteter, ligesom integrationen af grossistvirksomheden CannGros, som blev en del af DanCann Pharma Group i oktober sidste år, også skal falde på plads inden udgangen af 2022.

”Vi får med Sarah en mulighed for at strømline vores organisation og få lavet en optimal fordeling af opgaver og funktioner i virksomheden. Vi ser frem til et givende tværorganisatorisk samspil i en afstemt organisation, så vi kan sikre en stabil drift og sikker levering af produkter til patienterne,” pointerer Jeppe Krog Rasmussen.

Sarah Mai Lykke-Kjeldsen tiltræder hos DanCann Pharma den 1. april 2022.

DanCann Pharma sætter nye branchestandarder efter imponerende testresultater: Et produkt fri for kontaminering uden brug af bestråling16.5.2022 11:00:19 CEST | Pressemeddelelse

Der er lige nu stor efterspørgsel efter cannabis-biomateriale, og specielt THC-potente råvarer er i meget høj kurs. Tetrahydrocannabinol (THC) er et af de aktive stoffer som udvindes fra cannabis, og hos DanCann Pharma er det lykkedes at udvinde bio-materiale med et meget højt indhold af THC. Nu viser flere tests, at produkterne også er helt fri for kontaminering. Uden brug af bestråling.

DanCann Pharma A/S underskriver hensigtserklæring med Aureum Pharma AB om eksklusive produktrettigheder på det svenske marked for SEK 37 millioner12.5.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse